Betyg idag: 1 332 Besökare idag: 5 676

Originaltitel: Crimewave
Regissör:Sam Raimi
Utgivningsår:1985

Om Ring så mördar vi:

I denna historia skriven av bröderna Coen och Sam Raimi, har ett par ohyrejägare/yrkesmördare ihjäl ägaren till ett larmföretag, och förföljer dennes partner, hans fru, och killen som blivit utpekad för mordet.

Titel: Rosa Pantern slår igen
Regissör: Tsui Hark
År: 2001
Genre: Action
Zu Warriors

Brion James, Louise Lasser, Bruce Campbell, Paul L Smith, Antonio Fargas, Sheree J Wilson, Edward R Pressman, Reed Birney, Richard Bright

Sam Raimi, Joel Coen, Ethan Coen

Komedi, Kriminalare

Diskussioner om Ring så mördar vi  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ring så mördar vi (36 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   16:09 8/11
Inte den mest sammanhängande film man har sett direkt. Lite kändes det som ett gäng som bara tyckte det var kul att göra film och inte brydde sig så mycket om resultatet, men sanningen verkar närmast ha varit den motsatta, att lite väl många brydde sig om resultatet. Filmskapare och studiofolk hade tydligen olika viljor, och det kan nog förklara den här röran. Jag tror dock inte att potentialen var jättehög ändå, filmens serietidningsestetik tilltalar mig trots allt inte nämnvärt. Men visst är det ganska kreativt på sina ställen, och ibland blir det också roligt. Framför allt är det Bruce Campbell som står för skratten. Men jag kan väl bara säga att det här är värt att se ifall man är väldigt nyfiken på Raimis och Coen-brödernas tidiga karriär
Sarakin76 (Anmäl)   25/8 2015
Dårlig og løjlig.
papabobadiof (Anmäl)   19/1 2015
kan inte bestämma mig för om jag gillar den här filmen eller ej. Den är ömsom usel, ömsom rätt kul? Döingarna har sjukt festliga ansiktsuttryck hursom.
Noseman 2005 (Anmäl)   17/6 2014
Kan förstå om den här filmen har en bunt överhängivna fans. Själv tycker jag det blir lite för mycket av allt, även om det börjar falla på plats emot slutet. 5/10
ted_the_one (Anmäl)   11/7 2013
Underhållande liten film där Raimis serietidnings/tecknadfilms estitik kanske får lite väl fritt spelrum.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ring så mördar vi