Betyg idag: 1 728 Besökare idag: 5 612

Originaltitel: Ringu: Kanzen-ban
Regissör:Chisui Takigawa
Utgivningsår:1995

Om Ringu: Kanzen-ban:

Detta är Ringu - original, som sedan Hideo Nakata gjorde en remake på 1998. Sidohandlingarna är inte likadana, men huvudhandlingen är densamma. Det existerar en videokassett, och den är precis lika farlig som i Nakatas senare version.

Titel: Wild Bill
År: 2000
Genre: Skräck, Mysterium
Ju-on
Titel: New Dragon Gate Inn
Originaltitel: Xin long men ke zhan
Regissör: Raymond Lee, Ching Siu-tung

Skräck

Japan

Recension Ringu: Kanzen-ban

- Marathon Night sätter betyg 2 och skriver:
Nej, nej och åter nej. Jag har sett för många kommentarer som refererar till Ringu från 1998 som originalet. Ringu gjordes 1995, men allt sedan Hideo Nakata gjorde en remake på den, 1998, verkar originalet ha fallit i glömska. Efter version -98 följde Ringu 2 och Ringu 0. Jag kan inte göra någon längre analys av version -95, eftersom det var ett tag sedan jag såg den och dessutom på japanska...

Recension av Ringu: Kanzen-ban - Läs hela!

Filmnummer: 19215
Diskussioner om Ringu: Kanzen-ban  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ringu: Kanzen-ban (19 st)
levelfive (Anmäl)   8/10 2016
This movie is great and is quite true to the novel of Koji Suzuki! Almost 5!
silvertrain (Anmäl)   30/3 2015
Äntligen har man även sett denna! Den första ut av dem alla! Även denna är riktigt bra, läskig och intressant! Som äkta The Ring-fans får även denna en klockren femma! Och denna kan man också se hela filmen på youtube. Om man söker på filmtiteln och sedan full movie så finns hela den här filmen på youtube för er som undrar. Med engelsk text.
Gordyal (Anmäl)   11/10 2014
Väldigt kul att äntligen ha sett, men inte fullt lika rolig att se. Dessutom svår att betygsätta efter att ha sett såväl den japanska re-maken som den amerikanska re-make-re-maken (dock ej den koreanska ännu). Allt är bättre i de senare versionerna - det kanske räcker så. (6+/15)
Kreepy (Anmäl)   1/4 2013
Den från 1998 är lite bättre, men den här står sig rätt bra.
Cumlin (Anmäl)   2/7 2012
Äntligen! Efter års sökande har jag äntligen sett denna version. Helt okej också, precis det man kan förvänta sig av en japansk tvfilm från 90-talet. Synd bara att över 80 % av de som betygsatt förmodligen blandat ihop denna med Hideo Nakatas version.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ringu: Kanzen-ban