Rio

Originaltitel: Rio
Regissör:Carlos Saldanha
Utgivningsår:2011

Om Rio:

På sina äventyr stiftar Blu bekantskap med den färggranne Rafael som känner djungeln som sin egen bakficka, sångfåglarna Nico och Pedro som har lite olika musikaliska tolkningar på vad det innebär att vara en sångfågel, den vackra, vilda Jewel samt djungelns mest osannolika invånare; Bulldogen Luiz som förstår att det inte är snällt att äta upp sina fågelvänner men ibland vattnas det ändå i munnen på honom.

Titel: Ice Age
Regissör: Nathan Greno, Byron Howard
År: 2012
Genre: Komedi, Familjefilm, Action
Tangled Ever After

Jesse Eisenberg (röst), Anne Hathaway (röst), Jemaine Clement (röst), Leslie Mann (röst), Jamie Foxx (röst), Jake T Austin (röst), Rodrigo Santoro (röst), George Lopez (röst), Carlos Ponce (röst), Kate del Castillo (röst), Will i Am (röst)

Don Rhymer, Joshua Sternin, Jennifer Ventimilia, Sam Harper

Komedi, Animerad, Familjefilm, Musikal, Äventyr

Recension Rio

- Strömming sätter betyg 4 och skriver:
Den här filmen bjuder på mycket färgstarka, musikaliska och underhållande scener som får mig att njuta och bli tagen. Animationsmässigt är det här den snyggaste filmen BlueSky har gjort hittills. Fina karaktärer, söta fåglar (snyggt gjort med fjädrarna på gojorna), vackra bilder och schysta kameraåkningar. Man kan nästan inte tro att det är "Ice Age"-gänget som legat bakom detta. De har utvecklats...

Recension av Rio - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50
Diskussioner om Rio  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rio (124 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
mario04 (Anmäl)   3/1 2017
En stabil fyra, bra handling, bra musik, bra skurkar osv.
idaho1981 (Anmäl)   15/6 2016
Underhållande och söt med svängig musik. Sen blir man tyvärr inte berörd (tack o lov är det inte heller sötsliskigt då vilket är positivt), men den blir lite för enkel för ett högt betyg. Svag 3:a.
Krille80 (Anmäl)   8/1 2015
Färgglad och underhållande animerad film med lyckade röstarbeten och bra musikval. Filmen kommer inte direkt med någon tyngd i sin handling men det är sevärt och man trivs i sällskapet med filmens karaktärer. 3+
MetalJukebox (Anmäl)   12/8 2014
Är varken intresserad av fåglar eller brasiliansk kultur, så filmen hade en klar uppförsbacke vad det gäller mig. Rätt trött och poänglös film utöver det dock. Känns som det är alldeles för mycket färg i filmen, om det nu är ens en avlägset logisk sak att klaga på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rio
Se filmen