Ripley's Game - En man med onda avsikter

Originaltitel: Ripley's Game
Regissör:Liliana Cavani
Utgivningsår:2002

Om Ripley's Game - En man med onda avsikter:

Vi får följa Tom Ripley med start i Berlin där han tillsammans med partnern Reeves tjänar stora pengar på att sälja konstförfalskningar. Ripley överger sin partner och försvinner spårlöst. Reeves hittar några år senare Ripley i Norditalien där han gift sig med cembalisten Luisa. Reeves är inte ute efter att hämnas; istället vill han utnyttja Ripley som lönnmördare. Ripley kommer, som en form av utstuderad hämnd på en person i trakten, med ett annat förslag...

Titel: Den amerikanske vännen
Regissör: Ang Lee
År: 1999
Genre: Drama, Romantik, Western, Krig
Ride with the Devil

John Malkovich, Dougray Scott, Ray Winstone, Lena Headey, Chiara Caselli, Sam Blitz, Evelina Meghnagi, Lutz Winde, Wilfried Zander, Uwe Mansshardt, Paolo Paoloni

Charles McKeown, Liliana Cavani

Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium

Italien, Storbritannien, USA

Recension Ripley's Game - En man med onda avsikter

- nilleo sätter betyg 4 och skriver:
Med en kväll att spendera på denna film vore ett lyckat val för personen som önskar en ganska intrigfri thriller. På ytan är Tom Ripley ett offer av sin forna traumatiska upplevelse när han satt och vänta på att föräldrarna skulle komma tillbaka från deras båtutflykt. Föräldrarna som aldrig återvände och drunknade istället satte sina spår givetvis och han förlorade all sin moral och sina känslor....

Recension av Ripley's Game - En man med onda avsikter - Läs hela!

Med i listor: Tom Ripley
Diskussioner om Ripley's Game - En man med onda avsikter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ripley's Game - En man med onda avsikter (177 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Totenkopf (Anmäl)   16/9 2016
Tyckte det var en riktig seg historia när den hade premiär.
jopjop (Anmäl)   13/8 2016
Stark trea. Missade början, kunde kanske varit en fyra.
Krille80 (Anmäl)   25/11 2014
Detta gillade jag verkligen! Vad kan man annars göra när en film serverar en riktigt stark historia som fascinerar något otroligt. När dessutom filmen är fylld av starka dramatiska skådespelare med den originella men sanslöst duktige John Malkovich i spetsen så är det onödigt att kämpa emot. Väldigt kul att se Malkovich på toppen av sin förmåga.
cALLEf (Anmäl)   22/8 2011
underskattad :)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ripley's Game - En man med onda avsikter