Rise: Blood Hunter

Originaltitel: Rise
Regissör:Sebastian Gutierrez
Utgivningsår:2007

Om Rise: Blood Hunter:

Sadie är en undersökande journalist som stöter på en mörk kult som attraherar hippa ungdomar i Los Angeles. Ungdomarna som lurats in i kulten börjar så småningom dyka upp döda. När Sadie försöker gå till botten med de grymma morden blir hon själv ett av offren. Hon vaknar dock upp igen, varken levande eller död, med ett hemskt sug efter blod och fast besluten att hämnas på mördarna.
Se filmen på CDON

Originaltitel: Blade
Regissör: Stephen Norrington
År: 1998
Blade

Lucy Liu, Robert Forster, Cameron Richardson, Allan Rich, Simon Rex, Kevin Wheatley, Margo Harshman, Samaire Armstrong, Cameron Goodman, Holt McCallany, James D'Arcy, Carla Gugino, Michael Chiklis, Nick Lachey, Mako, Marilyn Manson

Sebastian Gutierrez

Thriller, Skräck

Diskussioner om Rise: Blood Hunter  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rise: Blood Hunter (57 st)
Rele (Anmäl)   13/11 2016
Annorlunda kult film. Manuset ojämn och inte så bra heller. Jag ger en tvåa.
NoWireHangers (Anmäl)   6/3 2016
Lucy Liu är riktigt bra i huvudrollen. Manuset är lite ojämnt men på det hela taget bättre än jag väntat mig med tanke på alla negativa kommentarer. 3-
TheHorrorfan (Anmäl)   1/3 2014
Har sett värre vampyr filmer, men kan inte påstå att den här var något vidare bra.
Murvel48 (Anmäl)   13/3 2013
Det verkar rätt lovande i början men filmen jobbar sig sakta men säkert ner i bottenträsket.
Robkiller (Anmäl)   23/6 2011
första halvtimmen är otroligt seg, kunde ha visat detta på 5 min. Överlag usel dialog med rätt dåliga skådisar. Censurerade blodeffekter där man inte får se värst mycket alls, aldrig skrämmande eller spännande, behållningen är väl en halvnaken Lucy Liu lite då och då. Handlar till stora delar om att huvudpersonen inte vill vara vampyr. Har vissa bra scener, men totalt är det ingenting som är värt att bry sig om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rise: Blood Hunter