Apornas planet: (r)Evolution

Originaltitel: Rise of the Planet of the Apes
Regissör:Rupert Wyatt
Utgivningsår:2011

Om Apornas planet: (r)Evolution:

Filmen utspelar sig i en möjlig framtid där ett forskarlags jakt på ett botemedel för Alzheimers leder till att en grupp apor utvecklar intelligens lik vår egen. Detta blir upptakten till ett fullskaligt krig mellan apor och människor om den planet som vi hittills kallat vår...

Titel: Apornas planet
Regissör: Neill Blomkamp
År: 2009
Genre: Action, Science Fiction
District 9

James Franco, Freida Pinto, John Lithgow, Brian Cox, Tom Felton, David Oyelowo, Tyler Labine, Jamie Harris, David Hewlett, Ty Olsson, Madison Bell, Andy Serkis, Karin Konoval, Christopher Gordon, Chelah Horsdal, Richard Ridings, Terry Notary

Rick Jaffa, Amanda Silver

Drama, Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Apornas planet: Revolution

USA, Storbritannien, Kanada

Recension Apornas planet: (r)Evolution

- precineadd sätter betyg 2 och skriver:
Den här filmen, som borde ha haft den franchise-mässigt logiska titeln Uppståndelsen av Apornas planet istället för denna ofattbart dåliga svenska titel, har en ganska kul idé som i en bättre film skulle ge upphov till en del intressanta frågor. Typ: I en situation där aporna tar över jorden, vem hejar du egentligen på? (Det spelar i det här fallet ingen roll, för mänskligheten kommer redan dö ut via...

Recension av Apornas planet: (r)Evolution - Läs hela!

Diskussioner om Apornas planet: (r)Evolution  (1 diskussioner)
Kommentarer om Apornas planet: (r)Evolution (386 st)
Gordyal (Anmäl)   22:19 2/4
Fan, vilken kort kafferast praktikanten måste ha haft när han tänkte ut alla djuplodade karaktärer. Men riktigt cool CGI, och flera sekvenser med visst underhållningsvärde. Men herreminje så dåligt det är när det är som sämst. Allt som allt är det åtminstone bättre än skiten som Burton rattade några år tidigare, men vad säger det? Det här är dåligt det också. (4+/15)
Supernaut (Anmäl)   23/10 2018
En svag fyra, men långt över mina förväntningar. Störig CG till trots lyckas den berätta en tajt historia med bra skådespelarinsatser. Till och med actionscenerna lyckas bra, något som nästan ingen modern film lyckas med.
Olof_Gronlund (Anmäl)   26/8 2018
Jomen den hade väl ändå sin charm, väldigt välgjord film med bra grafik. Inget trams och flams och stabila insatser från skådespelarna. Tycker den fångade känslan bra.
AngelsDiary (Anmäl)   14/6 2018
Såg den när den kom på bio och gillade den verkligen inte men nu efter att ha sett alla så var den riktigt bra.
TURGUT (Anmäl)   12/11 2017
Helt klar över förväntan, bra berättad och intresant story med jämn kvalitet där man håller sig till vesäntligheterna genom hela filmen och storyn har en tanke som gör den trovärdig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Apornas planet: (r)Evolution
Se filmen