Risen

Originaltitel: Risen
Regissör:Kevin Reynolds
Utgivningsår:2016

Om Risen:

Jesu uppståndelse skildras genom den icketroende romerska krigstribunen Clavius ögon. Clavius och hans medhjälpare Lucius får i uppdrag att lösa mysteriet om vad som hände med Jesus under veckorna efter korsfästelsen. De hoppas motbevisa ryktena om Messias ankomst och på så vis förhindra uppror i Jerusalem.

Titel: Son of God
Originaltitel: The Passion of the Christ
Regissör: Mel Gibson
År: 2004
The Passion of the Christ

Joseph Fiennes, Tom Felton, Peter Firth, Cliff Curtis, María Botto, Luis Callejo, Antonio Gil, Richard Atwill, Mark Killeen, Stewart Scudamore, Andy Gathergood, Stephen Hagan, Mish Boyko, Jan Cornet, Joe Manjón, Pepe Lorente, Stavros Demetraki

Paul Aiello, Kevin Reynolds

Drama, Äventyr

Diskussioner om Risen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Risen (9 st)
Murvel48 (Anmäl)   20:14 4/3
Ovanligt bra film om romartiden med en annorlunda vinkel. Ännu bättre hade det varit om första halvans "deckargåta\' inte övergått till religiöst hokus pokus. Men man kan inte få allt...
Roswall (Anmäl)   5/11 2016
Väldigt ojämn med oklara bottnar och starka höjder. Ändå intressant rakt igenom.
Astrojacob (Anmäl)   22/8 2016
Annorlunda vinkling och tid, men ingen Oscarsrulle.
Jamesa (Anmäl)   23/5 2016
Välgjord historisk film. Bra och intressant med ovanligheten att handla om tiden efter uppståndelsen. Lärjungarna lite muppiga, men man kan inte få allt.
PeterTheW (Anmäl)   8/5 2016
Intressant premiss men illa skrivet, agerat och genomgående plastigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Risen