River Queen

Originaltitel: River Queen
Regissör:Vincent Ward
Utgivningsår:2005

Om River Queen:

Nya Zeeland på 1850-talet, en tid då brittiska soldater allt mer började ta över öarna. Den unga kvinnan Sarah O'Brien får ett barn tillsammans med en maori-krigare, men krigaren dör snart och Sarah får själv uppfostra barnet. Efter ett antal lyckliga år kidnappas dock barnet av mannens familj och förs djupt in i den nyzeeländska vildmarken. Åren går och striderna på öarna växer i intensitet, men Sarah har fortfarande en förhoppning om att återse sin son.

Titel: Ask the Dust
Regissör: Shekhar Kapur
År: 2007
Genre: Drama, Romantik
Elizabeth - The Golden Age

Samantha Morton, Kiefer Sutherland, Cliff Curtis, Temuera Morrison, Anton Lesser, Rawiri Pene, Stephen Rea

Vincent Ward, Kely Lyons, Toa Fraser

Drama, Action, Äventyr

Nya Zeeland, Storbritannien
Diskussioner om River Queen  (0 diskussioner)
Kommentarer om River Queen (32 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   28/1 2014
Snygg men tråkig. När miljöerna det hela utspelar sig i är det bästa med hela filmen så är det något som gått galet. Manuset är segt och oengagerande och flertalet av skådespelarna spelar över å det grövsta. Lite av en besvikelse, trots ganska låga förväntningar.
gubben viktor (Anmäl)   13/6 2013
Vackra bilder på skogen och floden. Men inge spännande, gripande eller romantisk. Tyvärr. Hade ju hoppats på det.
Grillo (Anmäl)   7/4 2012
Irriterande. Snygg film, jag brukar gilla konceptet och huvudpersonen var bra, men i slutändan var filmen ruskigt tråkig och seg.
PeterTheW (Anmäl)   6/1 2012
Nej. Det är inte bra... Det är väl småsnyggt gjort och visst finns det några scener som är helt okej. Det är nära en etta men klarar sig precis.
hsimpson (Anmäl)   6/1 2012
Nej, ingen höjdare alls. Någonstans mellan ettan och tvåan, men man vill ju inte inleda året med att vara alltför snäll...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till River Queen