Robin Hood - Prince of Thieves

Originaltitel: Robin Hood - Prince of Thieves
Regissör:Kevin Reynolds
Utgivningsår:1991

Om Robin Hood - Prince of Thieves:

När Robin av Locksley återvänder från korstågen har han med sig en nyvunnen vän. De inser genast att den ondskefulle sheriffen i Nottingham terroriserar folk i trakten. Och att något måste göras. En Robin Hood moderniserad för 90-talet.

Titel: Robin Hood
Regissör: John Irvin
År: 1991
Genre: Drama, Action, Äventyr
Robin Hood

Christian Slater, Sean Connery, Kevin Costner, Morgan Freeman, Mary Elizabeth Mastrantonio, Alan Rickman, Michael Wincott, Brian Blessed, Geraldine McEwan, Michael McShane, Nick Brimble, Soo Drouet, Daniel Newman (I), Walter Sparrow

Pen Densham, John Watson (I)

Drama, Action, Romantik, Äventyr

Recension Robin Hood - Prince of Thieves

- RasmusOrsén sätter betyg 3 och skriver:
Prisbelönad film av Kevin Reynolds om den legendariske hjälten från 1100-talet. I den här filmen tar Kevin Costner på sig titelrollen som Robin av Locksley. Med sig har han en rad kända skådespelare och en mycket spännande handling. Lord Locksleys (Brian Blessed) son Robin (Kevin Costner) har följt med Kung Richard (Sean Connery) ut på korståg. Robin hamnar till slut i ett fängelse i Jerusalem...

Recension av Robin Hood - Prince of Thieves - Läs hela!

Diskussioner om Robin Hood - Prince of Thieves  (0 diskussioner)
Kommentarer om Robin Hood - Prince of Thieves (439 st)
myslas (Anmäl)   00:20 23/8
Alan Rickman är den stora behållningen här, i övrigt är det mest barnsligt och dumt.
dudson (Anmäl)   14:16 15/4
Riktigt grymt bra och underhållande matiné äventyr. Håller fin klass trots sina 27år på nacken. Är verkligen Rickmans show detta! Helt satans underbart när han går bananas i typ varje scen.😎🔪
Rai (Anmäl)   02:23 4/1
Funkar, men en del borde lära sig vad en klassiker är...
Zombiesara (Anmäl)   4/12 2017
Filmen håller inte riktigt, den har ganska många, stora problem med ljud, klippning och och riktigt fåniga kommentarer och händelseutvecklingar. Men Alan Rickman är strålande och riktigt underhållande.
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Klassiker
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Robin Hood - Prince of Thieves