Robinson Cruse på Mars

Originaltitel: Robinson Crusoe on Mars
Regissör:Byron Haskin
Utgivningsår:1964

Om Robinson Cruse på Mars:

Strandsatt på Mars måste en astronaut, med bara en apa som sällskap, finna vatten, syre och andra saker han behöver för att överleva. En dag ser han ett fotavtryck i den röda sanden. Är han inte ensam på den öde planeten? Fritt efter boken.

Titel: The Martian
Först på månen

Paul Mantee, Victor Lundin, Adam West

John C Higgins, Ib Melchior

Science Fiction

Diskussioner om Robinson Cruse på Mars  (1 diskussioner)
Kommentarer om Robinson Cruse på Mars (19 st)
idd (Anmäl)   10:27 30/3
fantastiska miljöer och färger! givetvis lite lagom 60-talstorr..
Anonym_user_1 (Anmäl)   22/7 2013
Inte en film man bör ta på överdrivet stort allvar, moderniseringen av historian är gjord med komisk ton (även om filmen i sig inte är särskilt rolig) och det är fantasin som är det trevliga. Feta ljudeffekter!
niin (Anmäl)   17/5 2013
Alldeles för seg för sitt eget bästa. Man måste nog vara hardcore sci-fi nörd för att få någon uppskattning av detta. Som b-film är den lite för bra för att bli underhållande och som en seriös film är den alldeles för dålig. Farligt nära ettan.
rebelscum (Anmäl)   6/3 2013
Det växer tydligen korv på Mars. Sa du att det växer korv på Mars? Ja, det växer korv på Mars. Robinson Crusoe gör sig kanske bäst på vår planet, även om filmen till viss del har sin charm.
Mat1az (Anmäl)   28/3 2012
Småysig frukostfilm utan egentlig handling. Och med tanke på det; alldeles för lång med ett för abrupt slut. Har en "charmig" (om man kan kalla det för det) 60-tals America-Fuck-Yeah stämpel över sig. Det är inte du som ska lära dig grottmänniskans spåk, det är tammefan han som ska lära sig engelska. Oj oj. Men småtrevlig och charmig rakt igenom, mysigt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Robinson Cruse på Mars