Rock 'n' Roll High School

Originaltitel: Rock 'n' Roll High School
Regissör:Allan Arkush
Utgivningsår:1979

Om Rock 'n' Roll High School:

Eleverna på en gymnasieskola bestämmer sig för att sätta den rockhatande rektorn på plats. Musik av Ramones.

Titel: Michael the Warrior
Regissör: Cho Jin-gyu
År: 2001
Genre: Komedi, Action, Romantik
My Wife is a Gangster

Vincent Van Patten, Dey Young, Mary Woronov, Dee Dee Ramone, Johnny Ramone, Joey Ramone, Marky Ramone, P J Soles, Clint Howard, Paul Bartel

Joseph McBride, Russ Dvonch, Richard Whitley

Komedi

Recension Rock 'n' Roll High School

- Stygga-Vargen sätter betyg 5 och skriver:
Min musiksmak har alltid varit under ständig utveckling och under början av 00-talet gick jag från hårdrockare till jazzälskare till punkare till gothare (jag gick förvisso inte omkring i svarta kläder och sminkade mig vit i ansiktet men jag fascinerades av den kulturen och lyssnade mycket på sån musik) och det senaste året ungefär har jag mest lyssnat på klassiskt och easy listening. Det var när jag...

Recension av Rock 'n' Roll High School - Läs hela!

Med i listor: Norrköping Filmfestival Flimmer 1999
Diskussioner om Rock 'n' Roll High School  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rock 'n' Roll High School (97 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   24/7 2016
Ramones är ett av mina favoritband och det var av den enkla anledningen jag bestämde mig för att se filmen. Första gången jag såg den blev jag lite besviken över att Ramones inte innehar huvudrollerna, vilket jag trodde de skulle ha, men man får ju se dem en hel del ändå. Ramones gör bra ifrån sig men å andra sidan kan det ju inte vara särskilt svårt att gestalta sig själv. P.J. Soles tycker jag är den som presterar bäst. Detta är en rolig och fartfylld komedi med mycket bra musik.
Krille80 (Anmäl)   23/11 2014
En film som idag mest har kvar en charm för själva handling är löjligt och med förvånansvärt få roliga scener. Det som det dock finns massor av är bra musik och har man det minsta intresse av The Ramones får man en högtidsstund. Massor av deras låtar och de deltar och spelar i filmen. Det är just The Ramones som höjer betyget. Charm och bra musik!
AlbertSpica (Anmäl)   14/11 2014
Lite fjantig/löjlig och synken i musikscenerna är väl inte de bästa men trots det är den jävligt lättsam och underhållande. Vet inte hur det hade varit om man inte gillar Ramones.
Namellak (Anmäl)   12/9 2014
Jo, sniffar lite självdistans här och där, men annars lite väl serietidningsaktigt i längden med dåligt överspel. Gillar anarki/upprors-temat, men det blir för pubertalt och slutet känns bara för mycket med en del felriktat våld. Ramones och Soles höll intresset uppe.
Raimo_1985 (Anmäl)   10/7 2014
Stark trea, inte världens bästa highschool-film men superröj och mycket sevärd för Ramones närvaro :D
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rock 'n' Roll High School