Betyg idag: 1 176 Besökare idag: 4 196

Originaltitel: Rock Star
Regissör:Stephen Herek
Utgivningsår:2001

Om Rock Star:

Rock Star är berättelsen om Chris Coles 80-tal som hårdrocksfan och -sångare. Chris anser sig vara hårdrocksbandet Steel Dragons absolut största fan. Med en fantastisk sångröst efterliknar han bandets sångare i ett coverband. En dag ringer Steel Dragons hem till honom och erbjuder honom att ersätta den nyligen sparkade sångaren. Alla Chris drömmar går i uppfyllelse och han kastas rätt in i rock 'n' roll-drömmen; sex, drugs & rock 'n' roll.

Titel: Tenacious D - världens bästa rockband
Regissör: Tamra Davis
År: 1997
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare
Best Men

Mark Wahlberg, Jason Flemyng, Jennifer Aniston, Timothy Spall, Timothy Olyphant, Dominic West, Dagmara Dominczyk

John Stockwell

Drama, Komedi, Musikal

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om Rock Star  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rock Star (266 st)
supermancover (Anmäl)   02:45 26/11
Svag tvåa. Väldigt ytligt och ingen gör egentligen sådär värst bra ifrån sig (även om det inte heller är totalkasst).
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Bra och underhållande film med bra skådespelare och bra musik. Svag 4:a.
AlbinWesley (Anmäl)   20/2 2016
Medioker film som hade tjänat mycket på mer självironi. I eftertexterna antyds lite sådan, men det är ju så dags då det... det är liksom helt enkelt inte särskilt klädsamt att göra en seriös film kring pudelrock, det är för mycket fjanterier inbyggt.
ziferN (Anmäl)   27/11 2014
Det är enkelt, underhållande och med en Wahlberg som är som vanligt Wahlberg, samma stuk som vanligt. Detta är dessutom en typiskt dussinfilm som är medelmåttigt som bäst, men den har ändå en allmänt skön story som är lätt att tycka om.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rock Star