Rock'n roll för hela slanten

Originaltitel: Don't Knock the Rock
Regissör:Fred F Sears
Utgivningsår:1956

Om Rock'n roll för hela slanten:

En DJ försöker bevisa för tonåringars föräldrar att rock'n roll inte är farligt och inte kommer att göra deras barn kriminella.

Titel: Rock Around the Clock
Originaltitel: Rock Around the Clock
Regissör: Fred F Sears
År: 1956
Rock Around the Clock

Alan Freed, Fay Baker, Patricia Hardy, Alan Dale (II)

Robert E Kent

Drama, Komedi, Kriminalare

Diskussioner om Rock'n roll för hela slanten  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rock'n roll för hela slanten (1 st)
RustyFilm (Anmäl)   21:46 22/5
Föräldrar och politiker i amerikansk småstad är oroliga och nervösa över att stadens vita tonåringar ska drabbas av det onda mörkrets musik. Det är intrigen i den här rockrullen, alltså det vanliga upplägget. Såg nyligen föregångaren till det här ”Rock around the clock”. Så det ligger nära tillhands att jämföra filmerna. Jag plussar här för fortsatt rockande av Bill Haley och hans Comets (dock så är det lite mindre av dom i den här uppföljaren). Ett stort plus för inslagen med Little Richard och även för de många och roliga dansnumren. Förutom Little Richard finns flera dugliga rockare med i filmen. Obegripligt då är att man ger huvudrollen till en sångare och B-skådis som absolut inte va nån rockare och heller aldrig blev nån. Filmen kom ett knappt år efter ”Rock around the clock”.