RocknRolla

Originaltitel: RocknRolla
Regissör:Guy Ritchie
Utgivningsår:2008

Om RocknRolla:

När en rysk gangster iscensätter en skum affär med miljontals dollar på spel, vill samtliga medlemmar av Londons undre värld ha en bit av kakan. Alla från en farlig gangsterboss till en sexig kamrer, en korrupt politiker och ett gäng betydelselösa tjuvar drabbar samman i ett försök till snabba pengar.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Joe Carnahan
År: 2006
Genre: Drama, Komedi, Action, Kriminalare
Smokin' Aces

Gerard Butler, Tom Wilkinson, Thandie Newton, Mark Strong, Idris Elba, Tom Hardy, Karel Roden, Toby Kebbell, Jeremy Piven, Ludacris, Jimi Mistry, Matt King, Jamie Campbell Bower, Gemma Arterton, Geoff Bell, Dragan Micanovic, Nonso Anozie, David Leon

Guy Ritchie

Action, Kriminalare, Thriller

Storbritannien, USA, Frankrike

Recension RocknRolla

- Melvin Udall sätter betyg 4 och skriver:
Det är som sagt bekanta stigar Ritchie vandrar på. Samtidigt verkar han med RocknRolla ha någon sorts mål att beskriva förändringen av Londons undre värld, och siktar på en episk trilogi där RocknRolla utgör första delen. Om det blir så beror väl på hur väl det går för denna första installation, men själv skulle jag inte ha något emot det.

Recension av RocknRolla - Läs hela!

Diskussioner om RocknRolla  (0 diskussioner)
Kommentarer om RocknRolla (283 st)
STHRUDTS (Anmäl)   15:35 12/3
Guy Richie gör omedveten parodi på sig själv
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Krille80 (Anmäl)   1/2 2015
En film som vid denna tiden verkligen visade på Guy Richies längtan att återuppleva filmframgångarna han hade med "Lock, Stock and Two Smoking Barrels" och "Snatch". Denna film lyckas precis som i ovanstående filmer att vara fylld med massor av sköna karaktärer och underhållande dialog. Tyvärr är detta mycket blekare så när "Lock, Stock..." och "Snatch" kommer står starka genom åren så kommer istället RocknRolla falla i glömska. 2+
Canaletes (Anmäl)   13/1 2015
Intressant story men den blir alldeles för rörig och jobbigt ju mer man kollar på filmen. Knappt godkänt. 5/10.
Virgo (Anmäl)   19/7 2014
Var e brudarna?!