Rocky II

Originaltitel: Rocky II
Regissör:Sylvester Stallone
Utgivningsår:1979

Om Rocky II:

Efter matchen mot Apollo Creed riskerar Rocky att bli blind och väljer att lägga boxningshandskarna på hyllan. Han njuter istället av sitt äktenskap med Adrian som blir gravid. Apollo finner dock ingen ro då många menar att han inte var värd sin seger. Apollo utmanar därför Rocky i en returmatch.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Creed
Regissör: Ryan Coogler
År: 2015
Creed - The Legacy of Rocky

Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Carl Weathers, Burgess Meredith, Tony Burton, Joe Spinell, Leonard Gaines, Sylvia Meals, Frank McRae, Al Silvani, John Pleshette, Stu Nahan, Bill Baldwin

Sylvester Stallone

Drama

Recension Rocky II

- ahglumslov sätter betyg 4 och skriver:
Handlingen i den andra filmen om boxaren Rocky Balboa tar vid precis där den första slutade, dvs. efter matchen mot Apollo Creed. Efter att Apollo utsetts till vinnare efter den jämna fighten talas det om en returmatch från alla utom de två boxarna. Apollo vill inte ta risken och Rocky som fick svåra skador under matchen beslutar sig för att lägga boxningshandskarna på hyllan. Men Apollo står inte...

Recension av Rocky II - Läs hela!

Med i listor: 70-tal Top 50, Boxning
Diskussioner om Rocky II  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rocky II (228 st)
dudson (Anmäl)   24/11 2018
Stark uppföljare som är mer nedtonad. Sly spelar bra men själva boxnings-scenerna känns overkliga mot slutet då inte Rocky ens kan skydda sig. haahaa. Är väl att stackars Rocky fått för många slag mot sin skalle. Själva fighten är gudomlig iaf. Fin film saga detta!
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Solidus (Anmäl)   26/2 2017
Värdig uppföljare och överraskande bra! Jag gillar att man väljer titta på framgångens baksida och filmen som helhet fortsätter att använda första filmens seriösa ton. Tumme upp!
Stygga-Vargen (Anmäl)   19/10 2016
Minst lika seg, tråkig och överskattad som första filmen.
Dream (Anmäl)   26/12 2015
Tar lite lång tid innan det börjar hända något, men när väl träningen och sedan Boxningen drar igång då blir den toppen! Men når inte den första filmen, då hade filmen behövt mer dramatik.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rocky II