Rocky III

Originaltitel: Rocky III
Regissör:Sylvester Stallone
Utgivningsår:1982

Om Rocky III:

Efter sin världsmästartitel fortsätter Rocky att vinna match efter match, utan att ana att hans manager Mickey matchar honom mot alltför lätta motståndare. Rocky ställer upp mot den aggressive nykomling Clubber Lang och följderna blir svåra.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Creed
Regissör: Ryan Coogler
År: 2015
Creed - The Legacy of Rocky

Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Carl Weathers, Burgess Meredith, Tony Burton, Mr T, Hulk Hogan, Ian Fried, Al Silvani, Wally Taylor, Jim Hill, Don Sherman, Frank Stallone

Sylvester Stallone

Drama

Recension Rocky III

- ahglumslov sätter betyg 4 och skriver:
Efter att i andra filmen ha vunnit sitt andra möte mot Apollo och nu är tungviktsmästare så tar han tio raka vinster och tjänar massvis med pengar på sponsorkontrakt. Men efter att hans tränare Mickey avslöjat att han matchat Rocky mot alltför enkelt motstånd vill Rocky bevisa att han fortfarande är en bra boxare. Detta skall göras mot Clubber Lang som är den främste utmanaren till Rocky, och efter...

Recension av Rocky III - Läs hela!

Med i listor: Boxning
Diskussioner om Rocky III  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rocky III (230 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Artifact (Anmäl)   20/4 2017
Hade det inte varit en film om Rocky hade den fått en etta. Istället för Rocky III kan den likaväl heta Rocky II II.
Solidus (Anmäl)   1/3 2017
Som de flesta skriver så är det nu som Rocky-filmerna blir mer underhållande än dramatiska och jag ska inte förneka att det finns stor portion charm att se Stallones kropp blir bara större och större samt att hans motståndare känns mer som kandidater till superskurkar till nästa Marvel-film, än som seriösa boxare. Det är underhållning och homoerotiska undertoner för hela slanten och inget mer.
Stygga-Vargen (Anmäl)   19/10 2016
De två första filmerna är nästan outhärdligt tråkiga så därför hade jag inga höga förväntningar av denna, men den här är faktiskt väldigt bra.
Bumbi78 (Anmäl)   25/2 2016
Träningssegmenten fullkomligt skriker av homoerotiska undertoner när oljiga män springer på kapp *L*. I del 3 kämpar dramat mot de mer flashiga boxningsscenera och lyckas faktiskt hyfsat med båda. Jag gillar överlag sagan om Rocky även om de här med 80-talets inträde började bli svagare.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rocky III