Rocky V

Originaltitel: Rocky V
Regissör:John G Avildsen
Utgivningsår:1990

Om Rocky V:

När Rocky drabbas av permanenta skador efter sin senaste boxningsmatch ser han sig tvungen att lägga boxningshandskarna på hyllan. Han upptäcker också att hans revisor försvunnit med alla hans pengar. Rocky och hans familj blir tvungna att flytta tillbaka till sina gamla kvarter och försöka starta om från början.
Se filmen på Plejmo

Titel: Rocky Balboa
Originaltitel: Rocky Balboa
År: 2006
Rocky Balboa

Sylvester Stallone, Talia Shire, Burt Young, Sage Stallone, Burgess Meredith, Tommy Morrison, Richard Gant, Tony Burton, Jimmy Gambina, Delia Sheppard, Mike Sheehan, Michael Anthony Williams, Kevin Connolly, Elisebeth Peters, Hayes Swope

Sylvester Stallone

Drama

Rocky 5

Recension Rocky V

- ahglumslov sätter betyg 2 och skriver:
När Rocky och Adrian återvänder till USA efter vinsten över Drago i Moskva får de reda på att de blivit lurade av en finansman och nu inte har några pengar kvar. Detta tvingar familjen med sonen Rocky Jr att flytta till ett mindre lyxigt område av Philadelphia och starta ett nytt liv. Och inte nog mede det, skadorna Rocky drog på sig efter matchen mot Drago visar si vara så allvarliga att han tvingas...

Recension av Rocky V - Läs hela!

Med i listor: Boxning
Diskussioner om Rocky V  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rocky V (256 st)
Paramis (Anmäl)   16/4 2018
Den enda behållningen i filmen är att Sly är tillbaka som gamle gode Robert "Rocky". Tommy Gunn va kass och förstör filmen!
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Solidus (Anmäl)   1/3 2017
Svagast i sagan, men ändå helt ok. Det känns som att "Rocky V" kombinerar underhållningsfaktorn från del 3 och 4 med det seriösa från första och andra filmen och slutresultatet blir en ojämn och spretig film med en Stallone som spelar över. Godkänd.
Stygga-Vargen (Anmäl)   19/10 2016
Totalt och fullständigt värdelös på alla sätt och vis.
Sarakin76 (Anmäl)   17/8 2016
Ikke als så dårlig som jeg tenkte at den kunne være. -3.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rocky V