Betyg idag: 1 114 Besökare idag: 6 741

Originaltitel: Rogue One
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2016

Om Rogue One: A Star Wars Story:

I en tid fylld av konflikter slår sig en grupp osannolika hjältar sig samman för att genomföra ett livsfarligt uppdrag: att stjäla ritningarna till Dödsstjärnan, Imperiets ultimata förstörelsevapen. Det här är en av de viktigaste händelserna i Star Wars historia och för samman vanliga människor, vilka valt att utföra extraordinära handlingar, och genom detta bli del i något som är större än de själva.

Titel: Stjärnornas krig
Originaltitel: Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Regissör: Richard Marquand
År: 1983
Jedins återkomst

Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Jiang Wen, Riz Ahmed, Ben Mendelsohn, Forest Whitaker, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ben Daniels, Duncan Pow, Valene Kane, Beau Gadsdon, James Earl Jones (röst)

Tony Gilroy, Chris Weitz

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Rogue One: A Star Wars Story

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Rogue One: A Star Wars Story är den första av flera planerade 'spin-off'-filmer som alltså inte är episoder i den övergripande Star Wars-sagan. De flesta vet nog att Rogue One handlar om hur planerna till Dödsstjärnan hamnar i rebellernas händer, men kanske inte så mycket mer än det. Filmen utspelar sig alltså mellan 'Episod 3: Revenge of the Sith' och 'Episod 4: A New Hope', men är betydligt närmare...

Recension av Rogue One: A Star Wars Story - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer, Science Fiction Top 50, Star Wars
Filmnummer: 120389
Diskussioner om Rogue One: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rogue One: A Star Wars Story (115 st)
Krusty (Anmäl)   11:58 19/1
Jag har inte uppskattat de senaste Star Wars-filmerna, men jag tycker denna var något utöver det vanliga. Jag vet inte vad det är, men jag köper storyn, karaktärerna och diverse ologiska grejer. Den är snygg och har ett bra tempo. Den förutsätter att man är insatt i Star Wars-universumet och håller inte på och förklarar saker halva filmen utan man kastas rakt in i handlingen.
synthpopper (Anmäl)   11:17 19/1
Detta blir nog den sista Star Wars filmen jag ger mig på. Känns platt, inte så engagerande. Kom på mig själv med att nästan somna till lite på bion.
kryttan (Anmäl)   15:46 16/1
Precis som Force Awakens, såg jag denna på premiären på IMAX. Bild och ljud var topp! Har svårt för vissa delar i filmen som drar ned betyget ett snäpp. Väntade på att feelingen att det var en Star Wars film jag tittade på skulle infinna sig, men den ville aldrig riktigt landa. Men cool story som berättade det den skulle.
Troddel (Anmäl)   14:32 14/1
En trevlig biokväll! För mycket sista-sekunden-scener, som vanligt, men karaktärerna är kul och miljöerna är fantastiska.
JOFA (Anmäl)   01:36 14/1
Bäst film hittills. Helt ofattbart! Tyckte episod 1-3 var rena sömnpiller (3:or) jämnfört med dessa två senare filmer (5:or).
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rogue One: A Star Wars Story
Se filmen