Betyg idag: 1 508 Besökare idag: 7 009

Originaltitel: Rogue One
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2016

Om Rogue One: A Star Wars Story:

I en tid fylld av konflikter slår sig en grupp osannolika hjältar sig samman för att genomföra ett livsfarligt uppdrag: att stjäla ritningarna till Dödsstjärnan, Imperiets ultimata förstörelsevapen. Det här är en av de viktigaste händelserna i Star Wars historia och för samman vanliga människor, vilka valt att utföra extraordinära handlingar, och genom detta bli del i något som är större än de själva.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Originaltitel: Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Regissör: Richard Marquand
År: 1983
Jedins återkomst

Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Jiang Wen, Ben Mendelsohn, Guy Henry, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ben Daniels, Ian McElhinney, Fares Fares, James Earl Jones (röst)

Tony Gilroy, Chris Weitz

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Storbritannien, USA

Recension Rogue One: A Star Wars Story

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Rogue One: A Star Wars Story är den första av flera planerade 'spin-off'-filmer som alltså inte är episoder i den övergripande Star Wars-sagan. De flesta vet nog att Rogue One handlar om hur planerna till Dödsstjärnan hamnar i rebellernas händer, men kanske inte så mycket mer än det. Filmen utspelar sig alltså mellan 'Episod 3: Revenge of the Sith' och 'Episod 4: A New Hope', men är betydligt närmare...

Recension av Rogue One: A Star Wars Story - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Star Wars
Filmnummer: 120389
Diskussioner om Rogue One: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rogue One: A Star Wars Story (156 st)
Roswall (Anmäl)   23:25 23/6
Flera pinsamma scener som när Jin håller tal och slutscenen gör filmen nästan odräglig. Har svårt för Jin överlag i filmen, och de andra karaktärerna känns kulissartade.
Scrapop (Anmäl)   22:53 19/6
Bättre än någon av de andra "nya" Star Wars - filmerna. Räknar då även med ettan, tvåan och trean fast de är så uppenbart kassa.
jonbo (Anmäl)   05:48 26/5
Funkar väl, men känns mest som en massa strider. Mendelsohn är dock bra.
lindathelander (Anmäl)   09:09 18/5
Stark 3:a!
Skalamander (Anmäl)   17:44 12/5
Väldigt bra! Har sett den tre ggr, en på bio och två ggr på blåstråle. En viss seghet i början drar ner betyget men filmen kommer igen med råge och ... oh boy … vilket slut! Underbart, så här ska Star Wars vara! Mycket bättre än usla Black Adder in Space, eh … jag menar Force Awaken. Om man älskade filmerna på 70-80-talet kommer man inte bli besviken, de har lyckats bevara känslan från dem OCH förnya konceptet OCH som grädde på moset skapat ett bättre djup (hur nu djup Star Wars kan vara) spec för vår älskade rymdstation Death Star. Placerar sig nära originalfilmerna och är bättre än Jarjar Binks-filmen och Attack of the Clones men möjligen inte bättre än Revenge of the Siths (som ju är rätt skarp … eller inte). Köp eller hyr, eller helst se på bio!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rogue One: A Star Wars Story