Betyg idag: 1 044 Besökare idag: 4 221

Originaltitel: Rogue One
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2016

Om Rogue One: A Star Wars Story:

I en tid fylld av konflikter slår sig en grupp osannolika hjältar sig samman för att genomföra ett livsfarligt uppdrag: att stjäla ritningarna till Dödsstjärnan, Imperiets ultimata förstörelsevapen. Det här är en av de viktigaste händelserna i Star Wars historia och för samman vanliga människor, vilka valt att utföra extraordinära handlingar, och genom detta bli del i något som är större än de själva.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Originaltitel: Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
Regissör: George Lucas
År: 1999
Star Wars: Episod I - Det mörka hotet

Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Jiang Wen, Ben Mendelsohn, Guy Henry, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ben Daniels, Ian McElhinney, Fares Fares, James Earl Jones (röst)

Tony Gilroy, Chris Weitz

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Storbritannien, USA

Recension Rogue One: A Star Wars Story

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Rogue One: A Star Wars Story är den första av flera planerade 'spin-off'-filmer som alltså inte är episoder i den övergripande Star Wars-sagan. De flesta vet nog att Rogue One handlar om hur planerna till Dödsstjärnan hamnar i rebellernas händer, men kanske inte så mycket mer än det. Filmen utspelar sig alltså mellan 'Episod 3: Revenge of the Sith' och 'Episod 4: A New Hope', men är betydligt närmare...

Recension av Rogue One: A Star Wars Story - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Star Wars
Filmnummer: 120389
Diskussioner om Rogue One: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rogue One: A Star Wars Story (157 st)
arruba (Anmäl)   16:41 16/8
Jag ser mycket film, och försöker bedöma alla rättvist. Men just när de kommer till Star Wars är jag färgad på något oerhört nostalgiskt vis. Jag bara älskar det. Kanske mer än man borde. Men så är fallet. Detta är så jäkla härligt och underhållande.
Kurosawafan (Anmäl)   16:04 12/7
historien expanderar, inte lika magiskt som originalen men ändå bra
Roswall (Anmäl)   23:25 23/6
Flera pinsamma scener som när Jin håller tal och slutscenen gör filmen nästan odräglig. Har svårt för Jin överlag i filmen, och de andra karaktärerna känns kulissartade.
Scrapop (Anmäl)   22:53 19/6
Bättre än någon av de andra "nya" Star Wars - filmerna. Räknar då även med ettan, tvåan och trean fast de är så uppenbart kassa.
jonbo (Anmäl)   05:48 26/5
Funkar väl, men känns mest som en massa strider. Mendelsohn är dock bra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rogue One: A Star Wars Story