Betyg idag: 1 064 Besökare idag: 4 859

Originaltitel: Rogue One
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2016

Om Rogue One: A Star Wars Story:

I en tid fylld av konflikter slår en grupp osannolika hjältar sig samman för att genomföra ett livsfarligt uppdrag: att stjäla ritningarna till Dödsstjärnan, Imperiets ultimata förstörelsevapen. Det här är en av de viktigaste händelserna i Star Wars historia och för samman vanliga människor, vilka valt att utföra extraordinära handlingar, och genom detta bli del i något som är större än dem själva.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Originaltitel: Star Wars: Episode VIII - The Last Jedi
Regissör: Rian Johnson
År: 2017
Star Wars: The Last Jedi

Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Jiang Wen, Ben Mendelsohn, Guy Henry, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ian McElhinney, Fares Fares, Valene Kane, James Earl Jones (röst)

Tony Gilroy, Chris Weitz

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Star Wars Anthology: Rogue One

Storbritannien, USA

Recension Rogue One: A Star Wars Story

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Rogue One: A Star Wars Story är den första av flera planerade 'spin-off'-filmer som alltså inte är episoder i den övergripande Star Wars-sagan. De flesta vet nog att Rogue One handlar om hur planerna till Dödsstjärnan hamnar i rebellernas händer, men kanske inte så mycket mer än det. Filmen utspelar sig alltså mellan 'Episod 3: Revenge of the Sith' och 'Episod 4: A New Hope', men är betydligt närmare...

Recension av Rogue One: A Star Wars Story - Läs hela!

Med i listor: Star Wars
Filmnummer: 120389
Diskussioner om Rogue One: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rogue One: A Star Wars Story (176 st)
päronanton (Anmäl)   16:58 15/10
Ja alltså, den var okej! Jag upplevde den lite rörig i mellan åt.
tvamvarg (Anmäl)   00:59 12/8
Ingen charm kvar.
Krille80 (Anmäl)   01:17 6/7
Denna film gjorde klart för mig att när det kommer till Star Wars så behöver jag bara tre saker i mitt liv: IV – A New Hope (1977), V – The Empire Strikes Back (1980), VI – Return of the Jedi (1983). Prequel-filmerna är ju ren dynga och allt som kommit sedan som t.ex. "Rogue One" är bara oinspirerade och urvattnade idéer som jag inte behöver i mitt liv. Just nu känns det som jag gärna välkomnar 50 st Marvel-filmer till men någon mer film i Star Wars-universumet undanbedes vänligen. 2-
Solidus (Anmäl)   12:22 30/6
Krigsscenerna är filmens stora varumärke, men ack vad karaktärslösa våra huvudpersoner är (med undantag av en uppkäftig robot). Det ska erkännas att regissören har gjort ett fenomenalt jobb med att återskapa stilen från originalfilmerna samt slutscenen knyter perfekt in till A NEW HOPE. Sevärd krigsfilm i rymdmiljö.
bnw (Anmäl)   23:44 7/6
Kul med en ny film satt i eran runt 0BBY. Teknologin ser ut som man är van sedan tidigare, men det introduceras nya grejer som liksom s a s bara inte råkade vara med i de tidigare filmerna satta i samma tid. CGI-Tarkin är fantastisk, det tog lång tid innan jag började fundera på att Peter Cushing ju faktiskt är död sedan länge.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rogue One: A Star Wars Story