Betyg idag: 1 219 Besökare idag: 5 915

Originaltitel: Rogue One
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2016

Om Rogue One: A Star Wars Story:

I en tid fylld av konflikter slår sig en grupp osannolika hjältar sig samman för att genomföra ett livsfarligt uppdrag: att stjäla ritningarna till Dödsstjärnan, Imperiets ultimata förstörelsevapen. Det här är en av de viktigaste händelserna i Star Wars historia och för samman vanliga människor, vilka valt att utföra extraordinära handlingar, och genom detta bli del i något som är större än de själva.

Titel: Stjärnornas krig
Originaltitel: Star Wars: Episode VI - Return of the Jedi
Regissör: Richard Marquand
År: 1983
Jedins återkomst

Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Jiang Wen, Riz Ahmed, Ben Mendelsohn, Forest Whitaker, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ben Daniels, Duncan Pow, Valene Kane, Beau Gadsdon, James Earl Jones (röst)

Tony Gilroy, Chris Weitz

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Recension Rogue One: A Star Wars Story

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Rogue One: A Star Wars Story är den första av flera planerade 'spin-off'-filmer som alltså inte är episoder i den övergripande Star Wars-sagan. De flesta vet nog att Rogue One handlar om hur planerna till Dödsstjärnan hamnar i rebellernas händer, men kanske inte så mycket mer än det. Filmen utspelar sig alltså mellan 'Episod 3: Revenge of the Sith' och 'Episod 4: A New Hope', men är betydligt närmare...

Recension av Rogue One: A Star Wars Story - Läs hela!

Med i listor: 2010-tal Top 50, Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Science Fiction Top 50, Star Wars
Filmnummer: 120389
Diskussioner om Rogue One: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rogue One: A Star Wars Story (120 st)
ilgoga (Anmäl)   09:58 14/2
Fantastisk sista halva, karaktärer som jag inte bryr mig om men som jag inte bryr mig att jag inte bryr mig om. CGI-karaktärer som störde en del och som förmodligen kommer att se bedrövliga ut i framtiden.
swecarlsson (Anmäl)   21:23 29/1
Skithäftig, lång men upplevdes inte så. De tar väl hänsyn till tidigare filmer och känns som ett starkt bidrag till star wars genren.
(finns inte) (Anmäl)   12:49 29/1
Den här var bra. Nästan fyra-bra, men jag blir fortfarande trött av alla explosioner. Och konstant spelande musik. Hade gärna fått vara längre och fylla ut hetsen med mer av de härliga karaktärerna.
Zero75 (Anmäl)   12:13 27/1
Stormtroopers i tropiska landskap, bland palmer och vadandes i turkost vatten, jag kan inte hjälpa det, jag drabbas av nån form av estetisk chock. Min hjärna kollapsar. Så jävla snyggt. Och atombombsraderingen i slutet är så krass, skoningslös och vacker. Så borde egentligen alla filmer sluta.
Körsbär (Anmäl)   23:10 22/1
God damit! :) Denna känsla var den man ville ha då man gick ut ur biograferna då episod 1,2 o 3 kom ut. Många karaktärer man känner för o sympatiserar för. Många härliga action scener och one-liners :) O en komedi som är på rätt nivå, inte jar jar binks nivå. Nej denna film var en frisk luft :) o ett steg i rätt riktning.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rogue One: A Star Wars Story
Se filmen