Rogue One: A Star Wars Story

Originaltitel: Rogue One
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2016

Om Rogue One: A Star Wars Story:

I en tid fylld av konflikter slår en grupp osannolika hjältar sig samman för att genomföra ett livsfarligt uppdrag: att stjäla ritningarna till Dödsstjärnan, Imperiets ultimata förstörelsevapen. Det här är en av de viktigaste händelserna i Star Wars historia och för samman vanliga människor, vilka valt att utföra extraordinära handlingar, och genom detta bli del i något som är större än dem själva.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Originaltitel: Star Wars: Episode I - The Phantom Menace
Regissör: George Lucas
År: 1999
Star Wars: Episod I - Det mörka hotet

Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Jiang Wen, Ben Mendelsohn, Guy Henry, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ian McElhinney, Fares Fares, Valene Kane, James Earl Jones (röst)

Tony Gilroy, Chris Weitz

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Star Wars Anthology: Rogue One

Storbritannien, USA

Recension Rogue One: A Star Wars Story

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Rogue One: A Star Wars Story är den första av flera planerade 'spin-off'-filmer som alltså inte är episoder i den övergripande Star Wars-sagan. De flesta vet nog att Rogue One handlar om hur planerna till Dödsstjärnan hamnar i rebellernas händer, men kanske inte så mycket mer än det. Filmen utspelar sig alltså mellan 'Episod 3: Revenge of the Sith' och 'Episod 4: A New Hope', men är betydligt närmare...

Recension av Rogue One: A Star Wars Story - Läs hela!

Med i listor: Star Wars
Filmnummer: 120389
Diskussioner om Rogue One: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rogue One: A Star Wars Story (173 st)
bnw (Anmäl)   23:44 7/6
Kul med en ny film satt i eran runt 0BBY. Teknologin ser ut som man är van sedan tidigare, men det introduceras nya grejer som liksom s a s bara inte råkade vara med i de tidigare filmerna satta i samma tid. CGI-Tarkin är fantastisk, det tog lång tid innan jag började fundera på att Peter Cushing ju faktiskt är död sedan länge.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23:32 26/5
Asbäst!
Starkbröl (Anmäl)   00:33 6/5
Efter omtitt måste man konstatera att det fortfarande är ett gediget arbete och en av de bättre filmerna i sagan. Det är däremot väldigt synd på CGI-karaktärerna, speciellt i slutscenen, och bara fans kan förlåta detta. Men fyran står sig.
Qhorinhalfhand (Anmäl)   21:16 18/4
Överlag mycket bra och vågad, dock lite för många karaktärer som man ska bry sig lite för mycket om i slutändan.
HerrNenne (Anmäl)   02:11 10/3
Det här är en jättetråkig story som enbart lever på blinkningarna till originalfilmen, även om de ofta blir alldeles för mycket och uppenbara och tramsiga också.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rogue One: A Star Wars Story