Betyg idag: 1 644 Besökare idag: 6 092

Originaltitel: Rogue One
Regissör:Gareth Edwards
Utgivningsår:2016

Om Rogue One: A Star Wars Story:

I en tid fylld av konflikter slår sig en grupp osannolika hjältar sig samman för att genomföra ett livsfarligt uppdrag: att stjäla ritningarna till Dödsstjärnan, Imperiets ultimata förstörelsevapen. Det här är en av de viktigaste händelserna i Star Wars historia och för samman vanliga människor, vilka valt att utföra extraordinära handlingar, och genom detta bli del i något som är större än de själva.

Titel: Star Wars: The Force Awakens
Originaltitel: Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Regissör: Irvin Kershner
År: 1980
Rymdimperiet slår tillbaka

Felicity Jones, Diego Luna, Alan Tudyk, Donnie Yen, Jiang Wen, Ben Mendelsohn, Guy Henry, Forest Whitaker, Riz Ahmed, Mads Mikkelsen, Jimmy Smits, Alistair Petrie, Genevieve O'Reilly, Ben Daniels, Ian McElhinney, Fares Fares, James Earl Jones (röst)

Tony Gilroy, Chris Weitz

Action, Äventyr, Science Fiction, Fantasy

Storbritannien, USA

Recension Rogue One: A Star Wars Story

- August Dellert sätter betyg 5 och skriver:
Rogue One: A Star Wars Story är den första av flera planerade 'spin-off'-filmer som alltså inte är episoder i den övergripande Star Wars-sagan. De flesta vet nog att Rogue One handlar om hur planerna till Dödsstjärnan hamnar i rebellernas händer, men kanske inte så mycket mer än det. Filmen utspelar sig alltså mellan 'Episod 3: Revenge of the Sith' och 'Episod 4: A New Hope', men är betydligt närmare...

Recension av Rogue One: A Star Wars Story - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Star Wars
Filmnummer: 120389
Diskussioner om Rogue One: A Star Wars Story  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rogue One: A Star Wars Story (145 st)
Johjt (Anmäl)   22:41 29/4
Betydligt bättre än den bedrövligt dåliga episod 7. Gillade denna! Mycket sevärd
joakimfolke (Anmäl)   21:58 25/4
Grymt bra! Bästa på över 30 år i serien!
Djason (Anmäl)   20:59 17/4
Snygg och välspelad och med en del sköna blinkningar mot de gamla filmerna. Nu blir man bara mer sugen mot den nya rullen i december. Fares Fares lyckas att hitta roller på den andra sida sjön.
xpndr (Anmäl)   16:42 17/4
Redan innan man börjar titta vet man hur den måste sluta, vilket jag tycker gör hela filmen till en transportsträcka.
linkan1982 (Anmäl)   20:35 16/4
Det va en trea..kanske en fyra när jag såg den första gången. Andra gången...ja då blev den en femma. en svag sådan men en femma likaväl
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rogue One: A Star Wars Story