Röjar-Ralf

Originaltitel: Wreck-It Ralph
Regissör:Rich Moore
Utgivningsår:2012

Om Röjar-Ralf:

Röjar-Ralf längtar efter att vara lika omtyckt som sitt spels perfekta hjälte Fixar-Felix. Problemet är att ingen tycker om en skurk. När ett nytt modernt spel dyker upp där tuffingen Sergeant Calhoun har huvudrollen ser Ralf sin biljett till hjältedom och lycka. Han smiter in i spelet med en enkel plan – att vinna en medalj – men snart har han förstört allt och av misstag släppt lös en dödlig fiende som hotar alla spel i spelhallen. Ralfs enda hopp är Vanilja von Sockertopp, en ung bråkstake från ett bilracingspel.
Se filmen på Plejmo

Genre: Komedi, Action
Megamind
Titel: Lego-filmen
Originaltitel: The Lego Movie
Regissör: Phil Lord, Christopher Miller (I)
År: 2014
Regissör: Chris Columbus
År: 2015
Genre: Komedi, Action, Science Fiction
Pixels

John C Reilly (röst), Sarah Silverman (röst), Jack McBrayer (röst), Jane Lynch (röst), Alan Tudyk (röst), Mindy Kaling (röst), Joe Lo Truglio (röst), Ed O'Neill (röst), Dennis Haysbert (röst), Edie McClurg (röst), Raymond S Persi (röst)

Jennifer Lee (IV), Phil Johnston

Komedi, Animerad, Familjefilm

Recension Röjar-Ralf

- Mihon86 sätter betyg 4 och skriver:
Ett söt surt äventyr! Röjar-Ralf är boven i spelet Fixar-Felix. Men efter 30 år av samma nederlag och hem på soptippen så vill Ralf som så många andra vara med och ha kull i huset. Men för att komma in så måste han få respekt från husets boende. Ralf ger sig ut i spelens universum för att hitta en medalj som kan förändra hans trista tillvaro. Han hamnar i racingspelet Suger Rush, där han möter Glitch....

Recension av Röjar-Ralf - Läs hela!

Med i listor: Disney-klassiker
Diskussioner om Röjar-Ralf  (0 diskussioner)
Kommentarer om Röjar-Ralf (194 st)
Rai (Anmäl)   10/12 2017
Har aldrig höjt Disney till skyarna och sätt det som en religion, snarare tvärtom. Dock måste jag säg att den film är riktigt fin...
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   11/7 2017
Det här är bland det bästa Disney gjort!
92axha10 (Anmäl)   11/2 2017
Tyckte först Vanilja var outhärdlig innan jag insåg att det var meningen och hon växte i mina ögon ju längre filmen pågick. Faktiskt rörande på sina ställen som jag inte förväntade mig. Mycket inspiration från Toy Story.
mario04 (Anmäl)   3/1 2017
En bra film där man hamnar i olika spel, inte var bara handlingen bra men att de tog karaktärer från andra dataspel var kreativt. en stabil 5:a.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Röjar-Ralf