Romarrikets fall

Originaltitel: The Fall of the Roman Empire
Regissör:Anthony Mann
Utgivningsår:1964

Om Romarrikets fall:

Kejsaren Marcus Aurelius är gammal och han ser helst härföraren Livius som efterträdare. Kejsarsonen Commodus vill dock inte se sig förbisedd. Händelserna som följer är början på slutet av det stora romarriket och berättas här i denna klassiskt episka mastodontfilm.

Titel: Ben Hur
Regissör: Anthony Mann
År: 1961
Genre: Drama, Romantik, Äventyr, Krig
El Cid

Christopher Plummer, Omar Sharif, Alec Guinness, Sophia Loren, James Mason, Stephen Boyd, Mel Ferrer, Anthony Quayle, John Ireland, Finlay Currie, Andrew Keir

Basilio Franchina, Ben Barzman, Philip Yordan

Drama, Action

Med i listor: Storfilmer om Romarriket
Diskussioner om Romarrikets fall  (0 diskussioner)
Kommentarer om Romarrikets fall (54 st)
amam (Anmäl)   4/3 2016
Episk film med massor av statister och kostymer. Långsam och det kändes ofta som det var en pjäs och inte en film man satt och tittade på. Men den fungerar för det den är gjord för.
Raimo_1985 (Anmäl)   11/8 2014
Tråkig, jag somnade flera gånger. Men jag har å andra sidan varit väldigt trött några veckor. Den här tog det mig tre kvällar att se klart. Tråkig, men inte nödvändigtvis jättedålig. Bra skådespeleri och snygga miljöer. Godkänd mastodontfilm.
Berniey (Anmäl)   13/11 2013
Pampigt och uppblåst till bristnings gränsen, som en teater pjäs med kulisser som förvisso är rätt så ståtliga, men så långtråkig rakt igenom och det var knappt man orkade se den klart.
Dutch (Anmäl)   8/10 2013
Ett vackert och storslaget bygge och pampigt så det står härliga till.
43seconds (Anmäl)   5/3 2013
Konstigt klippande med roms historia. Saker som hände flera hundra år från varandra följer på varandra här. Att filmen är stel, tråkig & överständ bidrar inte. Bitvis vackra scener.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Romarrikets fall