Romeo Must Die

Originaltitel: Romeo Must Die
Regissör:Andrzej Bartkowiak
Utgivningsår:2000

Om Romeo Must Die:

Han Sing är en hård före detta snut från Hong Kong som kommer till USA för att utkräva hämnd på dem som mördade hans bror Po, som var medlem av en asiatisk maffiafamilj. Han Sing blir inblandad i ett maffiakrig men blir också förälskad i dottern till det rivaliserande gängets ledare.

Titel: Shaft
Regissör: Antoine Fuqua
År: 1998
Genre: Action, Thriller
Replacement Killers

Jet Li, Aaliyah, Isaiah Washington, Russell Wong, Delroy Lindo, DB Woodside, Henry O, Jon Kit Lee, Edoardo Ballerini, Anthony Anderson, DMX, Matthew Harrison, Terry Chen, Derek Lowe

Mitchell Kapner, Eric Bernt, John Jarrell

Drama, Action, Kriminalare, Romantik, Thriller

Recension Romeo Must Die

- T-1000 sätter betyg 5 och skriver:
Han Sing är en f.d. hårt snut som sitter inne efter att ha hjälpt sin pappa och bror att fly till Amerika. Drömmen om att en dag bli frisläppt och träffa sin familj återigen, tar slut då han får reda på att lillebrosan har mördats. Utan att tveka lyckas Han rymma från fängeleset och till USA. Väl där pågor ett blodigt krig mellan två olika gäng. Den ena gänget är svarta och den andra asiater. ...

Recension av Romeo Must Die - Läs hela!

Diskussioner om Romeo Must Die  (0 diskussioner)
Kommentarer om Romeo Must Die (196 st)
dudson (Anmäl)   21/12 2017
Riktigt blek film. Med as skum story och karaktärer man skiter fullständigt i. Och trista fighter man sett 100 gånger förut. & många gamla rävar som vart med länge. trist. trist. Detta fungerade säkert i börjar av 2000 talet. Njeet detta funkar nada 2017"
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/10 2016
Den här filmen är ju dålig på riktigt....
Krille80 (Anmäl)   3/11 2014
Fighting-scenerna är vidriga och skamligt koreograferade. Att de har använt sig av taskiga dataanimeringar och vajrar för att få det hela att se snyggt ut är bara förnedrande mot Jet Li som här framstår som en talanglös fjant. Han ser ju inte det minsta skicklig ut.
BrutusBeefcake (Anmäl)   23/3 2014
Jet Li gillar jag, men den här filmen kan inte ens han rädda. Största problemet är att han till 99% kämpar mot "gangstas" som inte kan slåss för fem öre vilket gör det väldigt ointressant samt fult trots att Jet är duktig. När han väl möter en som kan slåss i uppgörelsen så förstörs scenen med på tok för mycket användning av lina och röntgenbilder som är urusla. Resterande skådespelare är riktigt mediokra och Anthony Anderson har aldrig varit mer irriterande, hatar honom.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Romeo Must Die