Ronal the Barbarian

Originaltitel: Ronal barbaren
Regissör:Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen, Philip Einstein Lipski
Utgivningsår:2011

Om Ronal the Barbarian:

Ronal är en ung barbar som är precis motsatsen till sina muskulösa och olje-insmorda stamfränder i byn - en riktig slacker. Ödet vill annorlunda och barbarernas överlevnad tycks vila på Ronals smala axlar då den onda furste Volcazar kidnappar varje levande barbar - utom Ronal. Därför måste nu Ronal ut på en farlig resa för att rädda sina förlorade landsfäder och stoppa Volcazars jakt på världsherravälde. Längs vägen får han sällskap av den knubbiga barden, Alibert, den vackra men dödliga sköldmön, Zandra och metrosexuella älv-vägvisaren, Elric. I kampen mot ondskan måste gruppen övervinna otroliga umbäranden i en värld som befolkas av älvor, Bimbo-amazoner och piercade orcher i läderchaps och G-string.
Se filmen på Netflix

Titel: Torkel i knipa
Originaltitel: Terkel i knibe
Regissör: Stefan Fjeldmark, Kresten Vestbjerg Andersen, Thorbjørn Christoffersen
År: 2004
Originaltitel: The God Who Wasn't There
Regissör: Brian Flemming
År: 2005
The God Who Wasn't There

Preben Kristensen (röst), Brigitte Nielsen (röst), Anders Juul (röst), Lars Mikkelsen (röst), Lærke Winther (röst), Lars Bom (röst), Louis Lombardi (röst), Dee Snider (röst), Ben Bledsoe (röst), Pierce Cravens (röst), Ole Ernst (röst)

Thorbjørn Christoffersen

Animerad, Äventyr, Fantasy

Danmark
Diskussioner om Ronal the Barbarian  (0 diskussioner)
Kommentarer om Ronal the Barbarian (33 st)
Jamesa (Anmäl)   6/11 2017
ok
Filmfantast86 (Anmäl)   23/10 2017
kdh (Anmäl)   24/6 2017
Så dålig så att den blir underhållande :)
Asian Dawn (Anmäl)   8/3 2017
Jag garvade!
zallaxx (Anmäl)   1/9 2016
Precis kollat på en sjuk dansk tecknad film som verkar vara skriven för äldre män av äldre män. Man kan tydligt se hur trångsynt deras värld är när bögskämt och sexualiserande av kvinnor var det bästa de tre manusförfattarna gemensamt kunde komma på. Svävar farligt nära gränsen till en etta, men den hade nån liten ljusglimt i sig som att åtminstone en kvinna fick vara lite stark en kort stund. Huvudskurken var Sauron från sagan om ringen copy paste btw.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Ronal the Barbarian