Rookie of the Year

Originaltitel: Rookie of the Year
Regissör:Daniel Stern
Utgivningsår:1993

Om Rookie of the Year:

En 12-årig talanglös baseball-fanatiker får armen bruten när han spelar. Handen blir efter olyckan otroligt stark och han blir en förstaklassig pitcher, i högsta serien...

Titel: De magiska skorna
Regissör: Richard Benjamin
År: 1993
Genre: Komedi
Made in America

Thomas Ian Nicholas, Gary Busey, Eddie Bracken, Daniel Stern, Dan Hedaya, Albert Hall, Bruce Altman

Sam Harper

Komedi

Med i listor: Baseboll
Diskussioner om Rookie of the Year  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rookie of the Year (10 st)
myslas (Anmäl)   23/8 2017
Nästan allting i den här filmen är fullständigt absurt men det är en film riktad till barn så man får lite bortse från det. Daniel Stern har försökt ta med sig lite känslan från Ensam Hemma-filmerna (de två första) här även om den förstås inte når upp till deras nivå. Ger hur som helst en del skratt och som ett stort fan av Chicago Cubs så är det extra kul för min del att den utspelar sig på Wrigley Field. Go Cubs Go!
Lotso (Anmäl)   5/7 2014
I sin helhet en ok film. Den är rätt så harmlös för barn och det är målgruppen också. Filmen är rätt så förutsägbar och skämten hoppades jag på skulle vara lite bättre. Vuxna lär inte få så mycket glädje från den, avgör själva om det är något ni vill se eller inte. Ni får åtminstone John Candy med på köpet!
JanneN (Anmäl)   26/7 2013
Regissören Daniel Stern och medskådespelaren Gary Busey tar väl vara på den unge talangfulle Thomas Ian Nicholas. Det hela resulterar i en underbar och rolig komedi. Filmen är späckad av roliga situationer och repliker. Rekommenderas!
Raggarn (Anmäl)   27/6 2012
Betyg endast baserat på vad jag tyckte när jag va barn. Har inte sett den sen dess och skulle tro att man tycker annorlunda idag.
antikropp (Anmäl)   4/8 2007
word @ opus.