Rosemary's Baby

Originaltitel: Rosemary's Baby
Regissör:Agnieszka Holland
Utgivningsår:2014

Om Rosemary's Baby:

Den unga Rosemary Woodhouse börjar misstänka att hennes grannar tillhör en satanistisk kult som är helt inriktade på en sak: barnet hon väntar.

Zoe Saldana, Patrick J Adams, Jason Isaacs, Weronika Rosati, Carole Bouquet, Christina Cole, Olivier Rabourdin, Stefano Cassetti, Wojciech Pszoniak, Hiro Uchiyama, Féodor Atkine, Eva Lutz, Rosemarie La Vaullée, Joseph Malerba, Victoire Bélézy

James Wong, Scott Abbott, Ira Levin

Drama, Skräck, Mysterium, Mini-serie

Diskussioner om Rosemary's Baby  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rosemary's Baby (1 st)
JanneN (Anmäl)   8/5 2014
Jag kommer att se den här miniserien, som kommer att bli dubbelt lång som Polanskis version. Har hittills sett tre filmer av Agnieszka Holland. Betyg: 5, 5, 4. Så jag har förväntningar. Det är bara fyra filmer, av ca 20, som är betygsatta på Filmtipset. Polska regissörer har tydligen en förkärlek till Rosemary's Baby. Eller utmanar hon sin landsman?