Rösten från andra sidan

Originaltitel: Don't Look Now
Regissör:Nicolas Roeg
Utgivningsår:1973

Om Rösten från andra sidan:

John och Laura Baxter har två barn. En dag råkar deras dotter förolyckas i en drunkningsolycka. Paret åker en tid senare till Venedig där John arbetar med att restaurera en kyrka. I deras hotell bor också två äldre systrar. En av dem är synsk och kan förnimma deras avlidna dotter.

Titel: Vinyan
Regissör: Francis Ford Coppola
År: 1974
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium
Avlyssningen

Donald Sutherland, Julie Christie, Hilary Mason, David Tree, Clelia Matania, Massimo Serato, Renato Scarpa

Allan Scott (II), Chris Bryant

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

Storbritannien, Italien
Med i listor: Daphne Du Maurier
Diskussioner om Rösten från andra sidan  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rösten från andra sidan (163 st)
Sarcadoz (Anmäl)   4/8 2018
Skräckfilm? Lejonkungen är ju läskigare. Kass var den också. Kände redan efter första akten att detta inte kändes bra.
schramm (Anmäl)   17/1 2018
Omtitt och jäsikens amalia vad bra det blev!
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Solidus (Anmäl)   4/9 2017
Hyllad klassisk skräckfilm som har gått mig förbi. Tyvärr måste jag skriva att jag är besviken. När jag läser kommentarerna är det många som gillar stämningen, men för min del känner jag: vilken stämning? Missförstå mig inte, jag älskar psykologiska skräckfilmer, gärna från 70-talet. Jag borde tycka om det här, men det gör jag inte. Ibland glimtar det till och en ros ska delas ut till valet av att låta Venedig vara skräckmiljö för filmen. Tyvärr är detta en seg film som saknar atmosfär samt har en klippning som stundtals är väldigt påfrestande. Godkänd, men ej mer än så.
Hypostas (Anmäl)   24/4 2016
Det här är nog den bästa film av Nicolas Roeg som jag sett hittills. Stämningen och fotot är fint och Donald Sutherland är bra i huvudrollen.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rösten från andra sidan