Rounders - sista spelet

Originaltitel: Rounders
Regissör:John Dahl
Utgivningsår:1998

Om Rounders - sista spelet:

Mike McDermott är en juridikstuderande pokerhaj som efter att ha förlorat hela sin förmögenhet till ryska maffian beslutar sig för att lägga korten åt sidan och satsa på studierna och flickvännen. Det går bra tills hans bästa kompis Worm släpps ut från fängelset och snabbt behöver få ihop pengar till att betala tillbaka skulder.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Ben Younger
År: 2000
Genre: Drama, Kriminalare, Thriller
Boiler Room

Matt Damon, Gretchen Mol, John Malkovich, Edward Norton, Famke Janssen, Martin Landau, John Turturro, Michael Rispoli, Josh Mostel, Melina Kanakaredes

David Levien, Brian Koppelman

Drama

Recension Rounders - sista spelet

- paycheck sätter betyg 4 och skriver:
Mike är en ung juridikstuderande kille. Han är pokerberoende och bestämmer sig för att lägga det åt sidan efter att ha förlorat allt och istället satsa på flickvännen. När Mikes kompis Worm släpps ut ur fängelset blir han indragen än en gång eftersom Worm har skulder. Mike försöker att hålla sig ifrån, men det blir svårt. Jag blev riktigt imponerad av Rounders. En riktigt bra film. Skådespelarna...

Recension av Rounders - sista spelet - Läs hela!

Diskussioner om Rounders - sista spelet  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rounders - sista spelet (355 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
Zebulonm (Anmäl)   3/1 2017
En okey film men inte mer.
Sarakin76 (Anmäl)   10/4 2016
En i mengden Hollywood-produksjoner.
Solidus (Anmäl)   31/3 2015
En välgjord 90-tals produktion som tar fram pokersuget hos en. Bra skådespel och spännande pokerpartier som håller intresset uppe genom hela filmen.
marleey (Anmäl)   20/3 2015
En film som var "stor" under de brinnande åren då verkligen ALLA spelade poker. Både de som hade åldern inne och de som inte hade det. Men även nu när poker intresset minskat, både hos mig och resten av Sverige, så är det en mycket bra film. Pokersuget stiger helt klart igen efter filmens slut. Matt Damon och Edward Norton agerar väldigt bra. Storyn är kanske något enformig, men den är ändå godkänd. Tycker själva pokermomenten känns trovärdiga, å andra sidan är jag ingen pokerexpert. John Malkovich känns tyvärr lite pajig som den "onda" ryssen KGB. Han blir och känns inte farlig, vilket gör att det inte blir så spännande. Men överlag är det en välspelad film som helt klart är en av de bättre pokerfilmerna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rounders - sista spelet