Rovdjuret

Originaltitel: Predator
Regissör:John McTiernan
Utgivningsår:1987

Om Rovdjuret:

Ett team av elitsoldater kallas in av en CIA-agent för att söka efter överlevande efter en helikopterkrasch djupt inne i de centralamerikanska djunglerna. Det visar sig snart att ett mystiskt rovdjur härjar i området, och allt blir istället en fråga om att ta sig därifrån med livet i behåll.

Titel: Predators
Regissör: Colin Strause, Greg Strause
År: 2007
Genre: Action, Skräck, Science Fiction
Aliens vs. Predator: Requiem

Arnold Schwarzenegger, Carl Weathers, Elpidia Carrillo, Kevin Peter Hall, Bill Duke, Jesse Ventura, Sonny Landham, Richard Chaves, R G Armstrong, Shane Black

Jim Thomas, John Thomas

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Rovdjuret

- GrandMaster_E sätter betyg 5 och skriver:
Fräck 80-talsaction och en milstolpe i effektmakeri (okej, tiden har gått snabbt framåt) då det begav sig 1987. Specialeffektsmakaren Stan Winston och hans gäng blev välförtjänt Oscarsnominerade för sitt arbete på Rovdjuret. Rovdjuret utspelar sig i ett sydamerikanskt land där gerillakrig råder och ett gäng amerikanska soldater på hemligt uppdrag precis försvunnit spårlöst. En ny grupp med gisslanfritagningar...

Recension av Rovdjuret - Läs hela!

Diskussioner om Rovdjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rovdjuret (655 st)
yrkeschaufföre (Anmäl)   18:28 16/9
Minst 20 år sen jag såg den senast, jag ahr haft en bild av att den är dålig, den är ganska rak och simpel men kampen är intressant och filmens specialeffekter har klarat tidens tand bra, en stark trea.
Portugallien (Anmäl)   01:05 17/1
Howler19 (Anmäl)   22:58 11/1
Det är ju väldigt roligt att det här var Oscarsnominerat för bästa specialeffekter, för de har sannerligen inte åldrats väl. Bortser man från den biten så är det dock lätt att se varför det blivit en kultfilm. Hyllningarna är överdrivna på sina håll, men Arnold levererar show som bara han kan och det är helt klart en bra film.
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
En klar toppfilm i sin genre som doftar 80-tal. Förvånansvärt bra, fortfarande. Kult! 4'a!
Rai (Anmäl)   23/12 2017
Riktigt bra rulle... en av mina favorit filmer...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rovdjuret