Rovdjuret

Originaltitel: Predator
Regissör:John McTiernan
Utgivningsår:1987

Om Rovdjuret:

Ett team av elitsoldater kallas in av en CIA-agent för att söka efter överlevande efter en helikopterkrasch djupt inne i de centralamerikanska djunglerna. Det visar sig snart att ett mystiskt rovdjur härjar i området, och allt blir istället en fråga om att ta sig därifrån med livet i behåll.

Titel: Predators
Regissör: Colin Strause, Greg Strause
År: 2007
Genre: Action, Skräck, Science Fiction
Aliens vs. Predator: Requiem

Arnold Schwarzenegger, Carl Weathers, Elpidia Carrillo, Kevin Peter Hall, Bill Duke, Jesse Ventura, Sonny Landham, Richard Chaves, R G Armstrong, Shane Black

Jim Thomas, John Thomas

Action, Thriller, Äventyr, Science Fiction

Recension Rovdjuret

- Arson sätter betyg 3 och skriver:
En millitant grupp med soldater och en betydelsefull persons helikopter har blivit nedskjuten över "djungeln". Till undsättning kommer Dutch (spelad av Schwarzenegger) och hans manskap. När man där kommit fram upptäcker man att det var inte alls den där räddningen uppdraget gick ut på, utan Dutch och hans gäng har blivit dragna framför näsan av ledningen. Det stora anledningen man blir utskickad är...

Recension av Rovdjuret - Läs hela!

Diskussioner om Rovdjuret  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rovdjuret (656 st)
Strongbow (Anmäl)   6/12 2018
Riktigt svag trea det här. Skyller på grav 80-talsnostalgi och att de sista tjugo minuterna är ok.
yrkeschaufföre (Anmäl)   16/9 2018
Minst 20 år sen jag såg den senast, jag ahr haft en bild av att den är dålig, den är ganska rak och simpel men kampen är intressant och filmens specialeffekter har klarat tidens tand bra, en stark trea.
Portugallien (Anmäl)   17/1 2018
Howler19 (Anmäl)   11/1 2018
Det är ju väldigt roligt att det här var Oscarsnominerat för bästa specialeffekter, för de har sannerligen inte åldrats väl. Bortser man från den biten så är det dock lätt att se varför det blivit en kultfilm. Hyllningarna är överdrivna på sina håll, men Arnold levererar show som bara han kan och det är helt klart en bra film.
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
En klar toppfilm i sin genre som doftar 80-tal. Förvånansvärt bra, fortfarande. Kult! 4'a!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rovdjuret