Beck - Rum 302

Originaltitel: Beck - Rum 302
Regissör:Mårten Klingberg
Utgivningsår:2015

Om Beck - Rum 302:

En ung kvinna hittas strypt på ett hotellrum i centrala Stockholm. Martin Beck och Gunvald Larsson utreder fallet där spåren leder åt flera olika håll - från stans förorter till nattlivet runt Stureplan. Samtidigt får de tampas med en ny polischef och Martin måste vänja sig vid det faktum att hans dotter dejtar en polis.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Erik Richter Strand
År: 2012
Genre: Kriminalare
Varg Veum - De döda har det bra

Peter Haber, Karin Bjurström, Mikael Persbrandt, Jonas Karlsson, Ingvar Hirdwall, Niklas Hjulström, Rebecka Hemse, Rebecka Teper, Måns Nathanaelson, Filip Berg, Christopher Wagelin, Freddy Åsblom, Alida Morberg, Elmira Arikan, Anna Asp, Rikard Björk

Mikael Syrén

Kriminalare, Thriller, Mysterium

Beck 27 - Rum 302

Sverige
Med i listor: Martin Beck
Kommentarer om Beck - Rum 302 (68 st)
Murvel48 (Anmäl)   24/12 2018
Inget Börjlind-manus var ett fall framåt. En stabil story utan de vanliga logiska luckorna..
annihilat0r (Anmäl)   30/6 2018
En stabil och behaglig upplevelse på alla sätt och vis. Skön regi, gott manus och trevliga skådespelarinsatser.
Nalleman (Anmäl)   23/6 2018
Undrar när någon ska säga: "Stopp nu räcker det. Det finns mer att mjölka ur konceptet Beck nu"? Hoppas det blir snart! Mycket snart!
Filmfantast86 (Anmäl)   25/9 2017
Trist
Krille80 (Anmäl)   15/4 2017
Inför femte omgången av Beck-filmer med Haber/Persbrandt så valde manus-och deckarförfattarna Rolf Börjlind & Cilla Börjlind, som skrivit alla tidigare filmmanus för Beck, tacka för sig. Detta är onekligen något som märks här för även om Börjlinds-parets manus har varit av varierande kvalitè genom åren så kan de sina karaktärer och genren. Nu är nerven borta och det enda som räddar filmen här är att historien kommer med viss intresse. 2+
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Beck - Rum 302