Rush

Originaltitel: Rush
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:2013

Om Rush:

Formel 1-förarna James Hunt och Niki Lauda är bittra rivaler både på och utanför banan. Under tävlingssäsongen 1976 är båda villiga att riskera allt för att bli världsmästare.
Se filmen på SF Anytime

Regissör: Renny Harlin
År: 2001
Genre: Drama, Action, Thriller
Driven

Chris Hemsworth, Daniel Brühl, Olivia Wilde, Alexandra Maria Lara, Pierfrancesco Favino, David Calder, Natalie Dormer, Stephen Mangan, Christian McKay, Alistair Petrie, Julian Rhind-Tutt, Colin Stinton, Ilario Calvo, Jamie de Courcey, Patrick Baladi

Peter Morgan (I)

Drama, Action, Biografi

Storbritannien, Tyskland, USA

Recension Rush

- kalis89 sätter betyg 4 och skriver:
En fartfylld film av den tvåfaldigt Oscarsbelönade Ron Howard i spetsen, baserad på formel 1 förarna Niki Lauda och James Hunts eviga kamp mot varandra. En kamp som höll på att nästan kosta Laudas liv vid ett tillfälle. Filmen skildrar Formel 1´s glamorösa playboy liv i detalj. Efter många storslagna projekt så tar sig Howard an detta verklighetsbaserade drama och biografi. Filmen handlar i stora...

Recension av Rush - Läs hela!

Diskussioner om Rush  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rush (132 st)
ekback (Anmäl)   19:52 21/6
Racingsekvenserna var inte speciellt imponerande. Bra ljud stundtals och kul att höra/se rivaliteten mellan Niki och Hunt samt resten runt om kring i racing cirkusen. Men tyvärr inte lika bra film som jag hade hoppats. RIP båda två nu tyvärr.
Xtro (Anmäl)   22:40 14/6
Dampig kamera som aldrig dröjer längre än 3 sekunder någonstans. Jag gillade inte The Dark Knight av samma anledning.
RustyFilm (Anmäl)   13:59 20/5
Mitt dåliga minne och lite brist på bilracing intresse gör att det här blir spännande ända in på slutet. Huvudpersoner är Niki Lauda (Daniel Brühl) och James Hunt (Chris Hemsworth). Två helt olika personligheter, det gäller det mesta utom att ratta bil. Regissör Ronald Howard målar ut detaljer och stämningar på ett härligt sätt. Härligt är också fotot och skådisarbetet när det gäller huvudrollerna.
BrutusBeefcake (Anmäl)   12/12 2017
Varken intresserad av F1 eller bilar men presentationen av den här filmen gjorde det här jävligt spännande in i sista minuten, fantastiska rollprestationer från Brühl och Hemsworth gör inte saken sämre heller. Guld! (11+/15)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rush