Rymdens vampyrer

Originaltitel: Lifeforce
Regissör:Tobe Hooper
Utgivningsår:1985

Om Rymdens vampyrer:

De kommer tillbaks från en komet med vampyrer från yttre rymden, vampyrerna tar över hela London. De enda som finns kvar är dom brittiska myndigheterna som försöker fånga en vacker flicka som verkar ansvarig för det hela.

Titel: Species
År: 1984
Genre: Drama, Romantik, Äventyr, Science Fiction, Roadmovie
Film nr.: 2027
Starman

Steve Railsback, Patrick Stewart, Peter Firth, Frank Finlay, Mathilda May, Michael Gothard, Aubrey Morris, Nancy Paul

Dan O'Bannon, Don Jakoby

Thriller, Skräck, Science Fiction

Storbritannien
Diskussioner om Rymdens vampyrer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Rymdens vampyrer (59 st)
Solidus (Anmäl)   13:54 3/8
Jag undrar hur den här filmen kunde gått förbi mig så länge, men tack vare internet och filmnördar har jag nu äntligen fått ta del av LIFEFORCE, en film som satsar 100% underhållning och lyckas med bravur leverera detta. Filmbolaget Cannon ger Tobe Hooper fria tyglar som regissör och Hooper har lyckats regissera en galen sci-fi film som tar sig själv på allvar. Det är välgjorda effekter, uppfriskande twist på vampyrtemat och härligt brittiskt. Man kan inte heller låta bli att nämna Mathilda May som en vacker och naken vampyr/alien-kvinna. Om man bortser hennes perfektion kroppsligt sett, så lyckas hon även leverera en stabil insats i hennes debutroll. Snyggt, galet, underhållande och påkostat. Stor tumme upp till LIFEFORCE,en unik film!
martin eden (Anmäl)   09:29 3/8
Jag måste säga att jag överraskas och imponeras oerhört av denna något bortglömda pärla från 1985! Dels är manuset väldigt välkonstruerat både i avseende på själva intrigen, men också hur man väljer att ge vampyrtemat en snurr. Jag kan medge att jag inte är något jättefan av Hooper som regissör men här är utförandet fläckfritt! Mycket fina skådespelarinsatser och jag tycker att karaktärerna känns fint mejslade och sympatiska. Effekterna är underbara och scenografi samt ljussättning är riktigt fint och supplementerar berättelsen på ett effektfullt sätt. Man lyckas här kombinera vampyrer, science fiction och zombieapokalyps på ett lysande och engagerande sätt! Jag är lyriskt! Snudd på mästerverk!!! 4+/5-
stgurgel (Anmäl)   24/8 2018
En film som förtjänar att vara mer hajpad och omtalad. Naken flicka från rymdenskjuter blixtar och suger livskraft medan mycket brittiska herrar försöker hantera situationen. Underhållande specialeffekter förlåter ett mycket tveksamt inrett alienrymdskepp och en hel del overacting
DrJW (Anmäl)   5/6 2017
En svag 3:a.
synthpopper (Anmäl)   26/1 2017
Så överraskande bra! Verkligen underhållande, snyggt filmad. Bra effekter.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Rymdens vampyrer