Så ock på jorden

Originaltitel: Så ock på jorden
Regissör:Kay Pollak
Utgivningsår:2015

Om Så ock på jorden:

Livet går vidare för människorna i den lilla norrländska byn Ljusåker efter att deras körledare, den världsberömde dirigenten Daniel Daréus, lämnat dem. Kvar finns hans livs kärlek Lena, som väntar hans barn. Lena älskar egentligen svängig folkrock och country, men under stor tvekan tackar hon ändå ja till att ta hand om musiken i byns folktomma kyrka. Det blir startskottet för en kedja av händelser som väcker människors lust och längtan. Samtidigt är hennes arbetsmetoder starkt provocerande för etablissemanget och vänner av ordning.

Titel: Så som i himmelen
Regissör: Kirk De Micco
År: 2008
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Space Chimps
Titel: She's in the Army Now
Originaltitel: She's in the Army Now
Regissör: Hy Averback
Regissör: Jack Sholder
År: 1996
Genre: Action, Äventyr, Science Fiction
Generation X
Titel: Naruto the Movie 3: Mikazuki Island's Animal Panic!
Originaltitel: Naruto the Movie 3: Dai Koufun! Mikazuki Jima no Animal Panic Dattebayo!
Regissör: Toshiyuki Tsuru
År: 2006
Genre: Anime
Naruto the Movie 3: Mikazuki Island's Animal Panic!

Frida Hallgren, Jakob Oftebro, Lennart Jähkel, Niklas Falk, André Sjöberg, Ylva Lööf, Björn Granath, Thomas Hanzon, Björn Bengtsson, Astrid Froede Othelius, Eric Ericson, Maria Sid, Mikael Rahm, Axelle Axell, Lasse Pettersson

Carin Pollak, Kay Pollak

Drama, Komedi, Romantik

Heaven on Earth

Sverige
Diskussioner om Så ock på jorden  (0 diskussioner)
Kommentarer om Så ock på jorden (21 st)
Rai (Anmäl)   9/12 2017
Total värdelöst film, som egentligen handlar om vad? Jag förstår inte poängen att göra en uppföljare av en usel film...
sawa (Anmäl)   29/11 2017
Helt meningslös film. Undrar vad Kay Pollak försöker förmedla, kanske vet han inte själv?
Christofer (Anmäl)   6/8 2016
Såg om första filmen tidigare idag efter tolv år men blev tyvärr rejält besviken här i uppföljaren. Inte nog med att stereotyperna var minst lika framträdande under första halvan av den här filmen som i den förra filmen, men vad var det egentligen som hände på slutet?? Upplösningen var ju helt värdelös och rimmade inte alls med hur det var tänkt. Jag fattade ingenting faktiskt. Dessutom ett flertal märkliga scener som kändes så totalt fel. Denna saknade det mesta av det som gjorde första filmen så bra.
asasae (Anmäl)   27/5 2016
Haha...en riktig och sann Lars Norén pjäs. Allt är åt helvete. Jag tycker synd om norrlänningarna och på vilket sätt de utkristaliseras. Förfärligt inskränkt tänkt. Materialetär mer en pjäs än en film. Ambitionen blir ett deprimerande magplask.. tyvärr! Sorry!
Sture Stenhög (Anmäl)   1/5 2016
Var börjar man? Taffligt, övertydligt, stereotypt, svartvitt, fantasilöst, tillgjort, klichéartat, onyanserat, och spretigt. Dialogen är dessutom genomusel, och skådespeleriet är katastrofalt. Frida Hallgren är verkligen bedrövlig, och slyngeln som uppvaktar henne ser ut som Joseph Gordon-Levitt, och är minst lika irriterande som sin dubbelgångare. Men det värsta lågvattenmärket är nog ändå Tore, det är en horribel skådespelarinsats av Andre Sjöberg och karaktären fyller en vidrigt manipulerande funktion. Förvisso är hela filmen väldigt manipulerande i största allmänhet, men medan den första filmen åtminstone var ganska bra på att manipulera, så är den här inte ens det
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Så ock på jorden