Så olika

Originaltitel: Så olika
Regissör:Helena Bergström
Utgivningsår:2009

Om Så olika:

Så olika kretsar kring två systrar, den ena nytillsatt finansborgarråd i Stockholm, nyskild och mamma till två döttrar. Den andra en självständig tv-producent som har fått i uppdrag att göra ett nytt direktsänt sångprogram från Skansen – nu mitt bland djuren! Den handlar om att bli sanslöst förälskad i sin värsta fiende, om människor som möts trots att de är fundamentalt olika. För här övervinner kärleken allt – från politisk maktkamp till dans med sälarna på Skansen.

Titel: Bröderna Karlsson
Regissör: Hans Åke Gabrielsson
År: 2006
Genre: Drama, Komedi
Min frus förste älskare

Ingela Olsson, Anna Ulrika Ericsson, Philip Zandén, Johan Widerberg, Rolf Lassgård, Rikard Wolff, Johannes Kuhnke, Nina Gunke, Siw Malmkvist, Fredrik Ohlsson, Josephine Bornebusch, Dag Malmberg, Lena-Pia Bernhardsson, Adam Pålsson, Sarah Dawn Finer

Tove Alsterdal, Helena Bergström

Drama, Romantik

Sverige

Recension Så olika

- blue velvet sätter betyg 2 och skriver:
Det är bara att konstatera att här har det inte tagits några nya kliv i utvecklingen, utan här levereras det samma folkhemsspektakel som team Nutley har producerat de senaste sjutton åren, fast med mindre värme, mindre engagemang och ännu mer feghet i sitt förmedlande. Jag måste dock poängtera att ”Så olika” är en bättre film än ”Angel”, fast det säger och andra sidan inte så mycket.

Recension av Så olika - Läs hela!

Diskussioner om Så olika  (0 diskussioner)
Kommentarer om Så olika (49 st)
Rai (Anmäl)   25/6 2018
kass, men vad kan man vänt sig när Helena Bergström har med ett finge med i spelet!!
Catwalker (Anmäl)   30/4 2013
Johan Widerberg <3
Trollunge (Anmäl)   13/9 2012
Provocerande smaklös film!
Devils_Arcade (Anmäl)   20/8 2012
Mja.... känns oerhört tunn
LiselotteÖ (Anmäl)   29/3 2012
En outhärdligt dålig och ointelligent pretentiös film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Så olika