Sacro GRA

Originaltitel: Sacro GRA
Regissör:Gianfranco Rosi
Utgivningsår:2013

Om Sacro GRA:

Filmen skildrar människorna som bor längs motorvägen Grande Raccordo Anulare (GRA), som bildar en ringled runt Rom.

Titel: L'ingorgo

Gianfranco Rosi

Dokumentär

Frankrike, Italien
Med i listor: Guldlejon i Venedig
Diskussioner om Sacro GRA  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sacro GRA (4 st)
KimEkberg (Anmäl)   16/11 2013
gillar mest när det kommer nya saker hela tiden, och inte lika mycket när man får återkomma till samma karaktärsgalleri. jag fattar allt dock.
Tonti (Anmäl)   10/11 2013
Bra observationer och utmärkt tempo i denna ganska fascinerande film. Ibland var kopplingen till vägen lite otydlig men det funkar bra ändå. Intressanta människor och miljöer fångade med bra foto och ljud även om jag tycker det kunde funnits en tydligare estetisk vision. Fin film.
Sznax (Anmäl)   29/10 2013
Jag fattar ingenting. Betyg 4.8
AlbinWesley (Anmäl)   28/10 2013
Jag vet inte riktigt om jag kontemplerar den färdigt än eller om det kommer dyka upp nya aspekter i huvet, men jag sätter en förbehållsam fyra. Jag tänker att Rosi drar neorealismen till sin spets i detta väldigt humant finkänsliga skildrande av livet i Roms förorter. Min favorit är botanisten vid palmerna.
Se filmen