Safe

Originaltitel: Safe
Regissör:Todd Haynes
Utgivningsår:1995

Om Safe:

Hennes nästan perfekta liv förändras drastiskt då hon blir sjuk. Vad som börjar med en allergisk reaktion förvandlar så småningom Carols liv till en fasansfull terror...

Titel: Wuthering Heights
Originaltitel: Naissance des pieuvres
Regissör: Céline Sciamma
År: 2007
Water Lilies

Julianne Moore, Xander Berkeley, Peter Friedman, Susan Norman, Mary Carver, Kate McGregor-Stewart, Steven Gilborn, April Grace, Peter Crombie, James LeGros

Todd Haynes

Drama, Thriller

Storbritannien, USA
Diskussioner om Safe  (0 diskussioner)
Kommentarer om Safe (61 st)
Barneyk (Anmäl)   19:10 10/1
Nä, det här tilltalar mig inte alls. Moore lyckas ändå hålla filmen flytande vägen igenom men det är inte med bred marginal. Slutet blir även det ganska snyggt pga av hennes insats. Men överlag gillade jag inte detta alls faktiskt. Rätt tröttsamt.
Jamesa (Anmäl)   19/3 2018
Trevligt tempo och strålande insats av Moore. Dock blir den alldeles för seg för att nå fram till slutet.
Hypostas (Anmäl)   13/10 2016
Det här är en film som man inte glömmer i första taget. Välspelad, obehaglig och synnerligen välgjord.
Dele (Anmäl)   12/1 2016
Något ojämn och ganska stereotyp i karaktärerna i första halvan. Men jag gillar den lågmälda och obehaglig tonen. Och ovissheten. Stark trea.
haajen (Anmäl)   25/1 2015
Den är ojämn, flera scener känns intetsägande medan flera känns starka och eftertänksamma. Oavsett filmens brister så är Moore helt suverän och bara hon gör filmen värd att se. Växer också mot slutet och lämnar mig med flera funderingar. Stark trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Safe