Säg inte till mamma att barnvakten dött

Originaltitel: Don't Tell Mom the Babysitter's Dead
Regissör:Stephen Herek
Utgivningsår:1991

Om Säg inte till mamma att barnvakten dött:

Den ensamstående mamman ska åka på semester över sommaren. Barnen blir förstås glada över att få vara ensamma, ända tills de upptäcker att mamma lejt en riktig tyrann till barnvakt. Barnvakten har dock lite problem med hjärtat, och snart upptäcker barnen att hon dött i en hjärtattack.

Titel: Älskling, jag krympte barnen
Originaltitel: Honey, I Shrunk the Kids
Regissör: Joe Johnston
År: 1989
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Science Fiction
Älskling, jag krympte barnen
Titel: Häxor, läxor och dödliga lektioner
Originaltitel: Heathers
Regissör: Michael Lehmann
År: 1988
Genre: Drama, Komedi
Häxor, läxor och dödliga lektioner
Titel: Stora pengar
Regissör: Sidney J Furie
År: 1992
Genre: Komedi
Ladybugs - panik på planen

Christina Applegate, Keith Coogan, Josh Charles, Joanna Cassidy, John Getz, Jayne Brook, David Duchovny, Kimmy Robertson, Robert Hy Gorman, Danielle Harris, Christopher Pettiet, Concetta Tomei, Eda Reiss Merin, Sarah Buxton, Kawena Charlot, Chris Claridge

Neil Landau, Tara Ison

Komedi

Diskussioner om Säg inte till mamma att barnvakten dött  (0 diskussioner)
Kommentarer om Säg inte till mamma att barnvakten dött (34 st)
Barneyk (Anmäl)   11:06 17/5
Tycker den är lite tråkigt och tröttsamt hur ungarna får det "vuxna" perspektivet och börjar gräla som "vuxna" gör. Annars väldigt tidstypisk och lite småtrevlig film. Slät tvåa!
Barbamuffin (Anmäl)   4/8 2017
Höjer betyget efter omtitt. Den har ju alla ingredienser. Trevlig, rolig, underhållande film med mycket charm. "Fritt under ansvar" när det är som bäst, blandat med nervkittlande förvecklingar. Skönt soundtrack på köpet. Se! Se! Se!
Clark (Anmäl)   25/6 2016
Betygsatte 2008; en 2:a, får höja det till en 4:a! Kanske nostalgin som influerar mitt agerande, men måste ändå konstatera så här retrospektivt att mycket är genialt. Swell konstaterar att hon är "Executive Administrative Assistant to the Senior Vice President of Operations", vilket direkt för tankarna till första cv:t och när man för första gången skulle in på arbetsmarknaden. Kortfattat: En infantil film för vuxna.
filmfreak1 (Anmäl)   10/12 2014
Aldrig riktigt fått upp ögonen för Christina Applegate tidigare, här bär hon dock filmen nästan helt på egen hand med sin charm. Älskar förövrigt repliken innan förtexten, klockrent.
Bumbi78 (Anmäl)   4/5 2014
Den fullkomligt skriker tidigt 90-tal med allt vad det innebär. Men det är en helt klart mysig komedi som inte försöker vara mer än den är. Och Appelgate var ju väldigt söt att se på.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Säg inte till mamma att barnvakten dött