Samba

Originaltitel: Samba
Regissör:Olivier Nakache, Eric Toledano
Utgivningsår:2014

Om Samba:

Samba immigrerade till Frankrike från Senegal för tio år sedan och har sedan dess hankat sig fram på olika ströjobb. Alice har en chefsbefattning, men har nyligen varit utbränd. Båda kämpar för att få ordning på sina liv. Samba är beredd att göra allt för att få arbetstillstånd, medan Alice försöker få livet på rätt köl igen. Plötsligt gör ödet så att deras vägar korsas.

Titel: In the Realm of the Hackers
Originaltitel: In the Realm of the Hackers
Regissör: Neil Docherty
År: 2001
In the Realm of the Hackers
Titel: Tel Aviv
Originaltitel: Out in the Dark
Regissör: Michael Mayer (IV)
År: 2012
Originaltitel: Swimming upstream
Regissör: Russell Mulcahy
År: 2003
Mot strömmen

Omar Sy, Charlotte Gainsbourg, Tahar Rahim, Izïa Higelin, Isaka Sawadogo, Hélène Vincent, Youngar Fall, Christiane Millet, Jacqueline Jehanneuf, Liya Kebede, Sabine Pakora, Clotilde Mollet, Boubacar Ndiaye, Oumar Makalou, Roukiata Ouedraogo

Olivier Nakache, Eric Toledano

Drama, Komedi

Frankrike
Diskussioner om Samba  (0 diskussioner)
Kommentarer om Samba (5 st)
Zipper (Anmäl)   6/9 2015
Som film är Samba betydligt mindre smörig än En oväntad vänskap, vilket uppskattas. Riktigt bra film. Omar Sy är en stjärna.
Kajanus (Anmäl)   30/5 2015
En film som likt Intouchables inte riktigt vet hur den ska komma i mål eller ens bygga upp sitt narrativ på ett klokt sätt. Det finns segment som är lysande och så finns det delar som är verkligen inte fyller någon funktion i berättelsen. Men Omar Sy är oerhört bra, likaså Rahim (som är sliskigare än någonsin). Gainsbourg går på autopilot dock.
AddeColciago (Anmäl)   24/5 2015
Intouchables 2, eller Intouchables lite dystrare kusin. Likheterna finns där, utan tvekan, men den här gången försöker skaparna gå lite under ytan på fransmännen. Den lyckas också, även om det till syvende och sist är en feelgoodare, med allt vad det innebär. Kul också att se Gainsbourg. En favorit.
Aristi (Anmäl)   7/5 2015
vill typ ge en 4a, men nääääh. Den få en trea som snuddar till 4a
fredagsfil (Anmäl)   19/4 2015
Bra film, skön blanding av allvar och komedi.