San Andreas

Originaltitel: San Andreas
Regissör:Brad Peyton
Utgivningsår:2015

Om San Andreas:

När kraftiga jordbävningar bryter ut vid San Andreas-förkastningen i Kalifornien flyger en helikopterpilot och hans exfru till San Francisco för att rädda deras dotter.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: 10.5
Regissör: John Lafia
År: 2004
10.5

Dwayne Johnson, Carla Gugino, Alexandra Daddario, Ioan Gruffudd, Hugo Johnstone-Burt, Art Parkinson, Paul Giamatti, Archie Panjabi, Will Yun Lee, Kylie Minogue, Colton Haynes, Todd Williams (III), Matt Gerald, Alec Utgoff, Marissa Neitling, Morgan Griffin

Carlton Cuse

Drama, Action, Thriller

USA, Australien, Kanada
Med i listor: Naturkatastrofer
Diskussioner om San Andreas  (0 diskussioner)
Kommentarer om San Andreas (106 st)
idaho1981 (Anmäl)   16:34 30/6
Ännu en katastroffilm där man kan lista ut allt som kommer hända på en gång. Tråkigt skådespeleri, tråkigt manus och historia.
karlmats (Anmäl)   19:25 22/6
Jag gillar katastroffilmer men det här var bara alldeles för uselt. Det omdömet kommer från någon som är väldigt förtjust i Roland Emmerichs 2012 som kanske inte direkt är Oscarsmaterial, men som förstår hur man gör en underhållande film. San Andreas förstår ingenting. Manuset är bedrövligt, det staplas grejer ovanpå varandra och det känns lite som ett tv-spel där The Rock ska övervinna katastrof på katastrof. När den amerikanska flaggan rullas ut i slutet och solen går upp (eller ner) är det bara hånskratt som framkallas. Det här måste bli en 1a.
92axha10 (Anmäl)   01:20 10/6
En katastroffilm med en del häftiga visuella effekter och bra skådisar. Inte mycket mer, underhållande för vad det är.
Asian Dawn (Anmäl)   11:21 20/5
Underhållande, både trots och tack vare ett riktigt tveksamt manus.
Jamesa (Anmäl)   02:12 22/1
Amerikansk dramatik.