Betyg idag: 1 335 Besökare idag: 4 910

Originaltitel: Sanctum
Regissör:Alister Grierson
Utgivningsår:2011

Om Sanctum:

Ett dykarteam ger sig av på en expedition till en avlägsen del av regnskogen i Papua Nya Guinea. Tanken är att man ska utforska undervattensgrottor, men en tropisk storm omkullkastar planerna och en översvämning blockerar den enda vägen ut. Medan vattennivån stiger och syrenivån sjunker, kämpar dykarna för att hitta en luftficka och den okända floden som kan leda till havet och räddningen.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Frank Marshall
År: 1993
Genre: Drama, Action, Thriller, Äventyr
Alive

Richard Roxburgh, Alice Parkinson, Rhys Wakefield, Ioan Gruffudd, Dan Wyllie, Christopher James Baker, Allison Cratchley, Nicole Downs, John Garvin, Sean Dennehy, Cramer Cain, Andrew Hansen, Nea Diap

John Garvin, Andrew Wight

Drama, Action, Thriller, Äventyr

James Cameron's Sanctum

Australien, USA
Diskussioner om Sanctum  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sanctum (152 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
helt ok
fridenpaden (Anmäl)   21/7 2016
Inte alls vad jag förväntade mig. Jag trodde att Sanctum var en skräckfilm i samma anda som Descent. Men jag gillade ändå överlag denna film. Spännande och gripande, men de kunde ha lämnat machoskämten hemma.
Pos (Anmäl)   15/2 2014
Klaustrofobisk samtidigt som den fångar känslan av panik väldigt bra. Trevlig underhållning för stunden även om miljöerna är mer påtagliga än hantverket i sig.
Dutch (Anmäl)   2/9 2013
Man blev ganska pissnödig.
johanfwahlberg (Anmäl)   20/3 2013
Tekniskt är den här filmens 3D Blu-ray utsökt. Vill du testa riktigt bra 3D så är det inte fel att plocka upp denna till sin 3D-samling.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sanctum
Se filmen