Sandor slash Ida

Originaltitel: Sandor slash Ida
Regissör:Henrik Georgsson
Utgivningsår:2005

Om Sandor slash Ida:

Ida bor i Stockholm, Sandor bor i Göteborg. Ida hänger med kompisgäng på stan och går på fester, men saknar något. Sandor undviker dagligen konfrontationer i skolan, dansar balett på fritiden och saknar någon att prata med. Två totalt olika tonåringar, som mot alla odds träffas och blir ett stöd för varandra i sin ensamma och förvirrade tillvaro.

Titel: Linas kvällsbok
Originaltitel: Linas kvällsbok
Regissör: Hella Joof
År: 2007
Linas kvällsbok
Titel: Hip Hip Hora!
Originaltitel: Hip Hip Hora!
Regissör: Teresa Fabik
Originaltitel: I taket lyser stjärnorna
Regissör: Lisa Siwe
År: 2009
I taket lyser stjärnorna

Andrej Lunusjkin, Aliette Opheim, Matilda Ragnerstam, Camilla Fernandez, Lia Boysen, Daniel Larsson, Rebecca Scheja, Adam Lundgren, André Lidholm, Platte Hald, Svetlana Rodina Ljungkvist, Oscar Rydelius, Anne Lundin, Rickard Roxvall, Sara Zancotti

Sara Kadefors

Drama

Sandor/Slash/Ida

Sverige

Recension Sandor slash Ida

- joker sätter betyg 2 och skriver:
Har nån läst boken? I så fall skulle jag tro att man blir grovt besviken på filmen. Jag har inte läst boken och skriver utifrån filmen som jag sett. Filmen är ett ungdomsdrama med ungdomar i åldern 15-16 år. Huvudpersonerna kallar sig från titeln, Ida och Sandor. Ida är en ganska framåt tjej, osäker på sig själv, festar och sägs ligga med killar från varje hörn. Hon lever tillsammans med sin mamma,...

Recension av Sandor slash Ida - Läs hela!

Med i listor: Jönköpings Filmfestival 2005
Diskussioner om Sandor slash Ida  (1 diskussioner)
3/10 2011
Kommentarer om Sandor slash Ida (500 st)
Körsbär (Anmäl)   31/5 2018
Det fanns delar jag starkt ogillade, mestadels pga bristande logik. Sådant kan driva mig till vansinne. Vad hände exempelvis med hans vän ifrån början av filmen? Bara en sån sak. Men men. Det är känslan, av att återuppleva dom jobbiga dagarna ur tonåren som dom fångar bra i denna film. (Nej ingen perfekt mening men klockan är mycket så orka). En helt okej film, trots bristande logik...alltför många gånger
Filmfantast86 (Anmäl)   18/10 2017
FabianBom (Anmäl)   16/10 2017
opheims debut film, en rörig historia, som gör man blir irriterad på rollfigurerna,
Rai (Anmäl)   29/9 2017
Fånig tråkig ungdomsfilm med stela skådisar som följer ett konstigt manus..
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/9 2016
Jag är kille och identifierar mig mer med Ida än med Sandor - mycket på grund av att Sandor inte påminner om nån jag kände under tonåren. Helt okej film annars.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Sandor slash Ida