Sarah and Son

Originaltitel: Sarah and Son
Regissör:Dorothy Arzner
Utgivningsår:1930

Om Sarah and Son:

Kioskvältande praktmelodram där dubbelarbetande vaudevilleartist gifter sig med slusk som säljer deras son.

Titel: Barnet
Regissör: Charles Chaplin
År: 1921
Genre: Drama, Komedi, Stumfilm
Chaplins pojke

Ruth Chatterton, Fredric March, Fuller Mellish Jr, Gilbert Emery, Doris Lloyd, William Stack, Philippe De Lacy, Edgar Norton, Dick Winslow

Zoe Akins

Drama

Diskussioner om Sarah and Son  (0 diskussioner)
Kommentarer om Sarah and Son (1 st)
Sture Stenhög (Anmäl)   22/10 2016
Halvtaskig gammal rulle. Inget är förvisso så dåligt att man inte kan stå ut med det, och själva grundstoryn håller iaf intresset vid liv. Men sättet den berättas på är inte så imponerande. Det är mycket som känns lite för långsökt och i för hög grad styrs av tillfälligheter, och även om man skulle kunna köpa det, så har man ändå problemet att karaktärerna inte beter sig speciellt trovärdigt. Jag funderar också på om det kan ha saknats några scener i den version jag såg, det skulle i så fall förklara en del konstiga hopp i handlingen. Oavsett hur det ligger till med den saken, så hade den nog tjänat på att vara lite längre, som det är nu så blir ingenting mer utvecklat än vad som är absolut nödvändigt. Å andra sidan blev den ju ganska lätt att ta sig igenom tack vare den korta speltiden