Satans skinn

Originaltitel: Blood on Satan's Claw
Regissör:Piers Haggard
Utgivningsår:1971

Om Satans skinn:

I en liten by i 1600-talets England hittar en man ett lik från en oidentifierbar människoliknande varelse. Snart blir en blivande brud galen och många personer hittas döda. En grupp barn börjar dyrka Djävulen.

Titel: Demons of the Mind
Originaltitel: Demons of the Mind
Regissör: Peter Sykes
År: 1972
Genre: Thriller, Skräck
Demons of the Mind

Patrick Wymark, Linda Hayden, Barry Andrews, Avice Landone, Simon Williams, Tamara Ustinov, Wendy Padbury

Robert Wynne-Simmons

Skräck

Djävulens blodiga klor, Satan's Skin, The Devil's Skin, The Devil's Touch

Storbritannien
Med i listor: Tigon British Film Productions
Diskussioner om Satans skinn  (0 diskussioner)
Kommentarer om Satans skinn (19 st)
haajen (Anmäl)   09:16 18/6
Konservativ skräckfilm där gamla gubbar har rätt och ungdomar (speciellt tjejer) är djävulens avkomma. Några effektiva scener men mest tråkig.
converse (Anmäl)   17/8 2018
Flummet är kul
Solidus (Anmäl)   6/5 2018
Vi har sekt, djävulen, skitigt 1600-tal och otäcka barn. Vad finns det inte att gilla!? Med små medel lyckas regissören och hans vänner skapa en sevärd skräckfilm som fokuserar på det psykologiska. Gillar man skräckfilmer från Hammer, då är detta ett bra tips.
martin eden (Anmäl)   4/4 2018
[rek. 3] En av de filmer som, bland annat tillsammans med WITCHFINDER GENERAL och THE WICKER MAN kan klassificeras som "folk horror". Åsikterna om denna tycks vara delade, men jag finner att den är alldeles ypperlig! Skådespel, regi, scenografi och musik samverkar på ett fantastiskt sätt och skapar en riktigt obehaglig atmosfär. Gillar även filmens manus och sättet som detta är strukturerat på. Jag gillar även att filmens obehagliga ögonblick framträder subtila och man förlitar sig på små medel och atmosfär snarare än chockartade effekter. Wymark och Hayden är lysande och Angel Blake är ju som karaktär fullkomligt monumental. Mycket bra!! 4.
stgurgel (Anmäl)   14/10 2016
En mycket bra film som märkligt nog bara blir ännu bättre av att den är full med ofrivillig humor, t.ex den stolpiga låtsasgammaldags dialogen och fotot som gör att man tänker på monty python.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Satans skinn