Saving Mr. Banks

Originaltitel: Saving Mr. Banks
Regissör:John Lee Hancock
Utgivningsår:2013

Om Saving Mr. Banks:

När Walt Disneys döttrar bad honom göra en film av deras favoritbok, P.L. Travers 'Mary Poppins', gav han dem ett löfte. Vad han inte insåg var att det skulle ta tjugo år att infria det. I sitt försök att införskaffa rättigheterna stöter han på patrull i form av en envis och kompromisslös författare som inte har några intentioner att låta hennes älskade, magiska barnflicka massakreras av Hollywoods maskineri. Men när böckerna slutar sälja och hon får ont om pengar går Travers motvilligt med på att resa till Los Angeles för att höra Disneys planer för adapteringen.
Se filmen på Netflix

Regissör: Tanya Wexler
År: 2011
Genre: Komedi, Romantik
Hysteria

Emma Thompson, Tom Hanks, Annie Rose Buckley, Colin Farrell, Ruth Wilson, Paul Giamatti, Bradley Whitford, B J Novak, Jason Schwartzman, Lily Bigham, Kathy Baker, Melanie Paxson, Andy McPhee, Rachel Griffiths, Ronan Vibert

Kelly Marcel, Sue Smith

Drama, Komedi, Familjefilm, Biografi

USA, Storbritannien, Australien
Diskussioner om Saving Mr. Banks  (0 diskussioner)
Kommentarer om Saving Mr. Banks (65 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Hogman (Anmäl)   11/1 2017
Om vi nu antar att historien är ganska sann så är det fascinerande. Thompson är briljant som extremt sur kvinna, Hanks levererar som alltid. Bra flyt, intressant historia. Stabil trea.
Stygga-Vargen (Anmäl)   26/10 2016
Tom Hanks och Emma Thompson gör ju väldigt bra ifrån sig men filmen i sig är inte särskilt bra. Den är inte jättedålig men den är långtifrån så bra och intressant som den hade kunnat bli. Det här är en av de sämre filmerna Hanks medverkat i. Svag 2:a.
Zipper (Anmäl)   20/8 2016
Detta var ju rart, och Emma Thompson är bra men inte är det något man minns.
Mat1az (Anmäl)   13/7 2016
Fin och trevlig film med bra cast men som ändå saknar det där lilla extra.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Saving Mr. Banks
Se filmen