Scanners

Regissör:David Cronenberg
Utgivningsår:1981
Antal betyg:1910 betyg

Om Scanners:

I en värld där ett antal personer har speciella psykiska krafter, försöker företaget som utvecklat dessa krafter få kontroll över en utbrytargrupp som försöker stoppa dem från att använda krafterna för sina egna syften.

Titel: Videodrome
Regissör: David Cronenberg
År: 1979
Genre: Skräck
The Brood - missfostret

Patrick McGoohan, Michael Ironside, Jennifer O'Neill, Stephen Lack, Robert A Silverman, Lawrence Dane

David Cronenberg

Thriller, Skräck, Science Fiction

Kanada

Recension Scanners

- FreddyKrueger sätter betyg 3 och skriver:
Tankekraft är en speciell gåva som nog varje människa skulle vilja ha. Vem skulle inte vilja kunna flytta på handkontrollen om du är för långt borta eller stänga av TV: n med endast tanken. Fräckt. Men tänk om den här tankekraften inte bringade annat än död och förstörelse. Död och förstörelse är det enda som tankekraften i filmen Scanners bringar. En ”scanner” är en person som kan, om han koncentrerar...

Recension av Scanners - Läs hela!

Diskussioner om Scanners  (0 diskussioner)
Kommentarer om Scanners (147 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Dele (Anmäl)   3/10 2016
Cronenberg är en spännande regissör med en förmåga att hitta egna infallsvinklar och skapa starka stämningar av obehag. Så även här, men tiden har inte varit snäll mot Scanners, och här finns också en känsla av ojämn experimentfilm.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Under början av 00-talet befann jag mig i en period då jag i princip bara tittade på skräck och jag letade ständigt efter "nya" rullar att lägga vantarna på. Med tiden fick jag tag på denna och..... blev faktiskt otroligt besviken! Tyckte den var astråkig och inte det minsta skrämmande. Såg om den ett par gånger men nej, detta är ingen film för mig!
myslas (Anmäl)   16/12 2015
Inte Cronenbergs bästa film men mycket underhållande. Älskade den här som tonåring och även om tidens tand inte gjort filmen några tjänster gillar jag den fortfarande. Betyget får dock stanna på en stark trea.
Grillo (Anmäl)   2/11 2014
Mest en intressant idé och inte så mycket en bra film. Rätt träig faktiskt, och hade hoppats på betydligt mer gore och huvudexplosioner än vad man fick... Beskrivningen här på FT är i dagsläget riktigt usel och beskriver inte alls vad filmen faktiskt handlar om, men visst är den säkert mer publiklockande än vad filmen verkligen bjuder på. (omskriven nu)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Scanners