Scarecrows

Originaltitel: Scarecrows
Regissör:William Wesley
Utgivningsår:1988

Om Scarecrows:

Vi kastas rakt in i handlingen utan en halvtimme med onödig utveckling av karaktärerna, det fixar man ändå medan handlingen fortskrider, och för möta ett gäng bankrånare som just har kommit undan med tre och halv miljon dollar. Man har även tagit en pilot och hans dotter som gisslan och flyger nu genom natten mot ett liv i rikedom och överflöd. Men givetvis går inte allt som det ska. En av rånarna bestämmer sig helt enkelt för att sticka med bytet och lyckas putta ut pengarna ur flygplanet och hoppar efter i fallskärm. Detta uppskattas ju inte alls av dom kvarvarande rånarna och man hoppas efter. Planet och en av rånarna nödlandar och man försöker samla ihop gruppen. Men givetvis går allt åt helvete. Den förste rånaren, förrädaren, har genast lyckats virra bort sig och hamna i ett skumt och övergivet hus som är omringat av ytterst kusliga fågelskrämmor. Dom andra letar efter honom och till slut inser man att fågelskrämmorna kanske inte alls är så döda som dom ser ut – och vansinnet tar fart!

Titel: Pappa Bom

Richard Jefferies, William Wesley

Skräck

Recension Scarecrows

- fredzilla sätter betyg 5 och skriver:
Åttiotalet var sannerligen det årtionde som massproducerade skräck, speciellt för den krävande tonårspubliken. Man öste ut skräckfilmer av alla de slag, speciellt om man kunde slänga in några vackra ungdomar och en cool miljö. Jag älskar sådana filmer, det förnekar jag inte, men när det kommer ett sånt här guldkorn – ja, då bleknar nästan allt i jämförelse. Vi kastas rakt in i handlingen utan en...

Recension av Scarecrows - Läs hela!

Diskussioner om Scarecrows  (0 diskussioner)
Kommentarer om Scarecrows (26 st)
Mr_v (Anmäl)   30/3 2017
Häpnadsväckande ambitiöst för sin budget. Visst, skådisarna är rätt kassa och det brister ibland på manusstadiet - men vilken atmosfär! Högt över förväntan!
idd (Anmäl)   16/10 2016
En hel del snygga scener men helheten är dessvärre väldigt ointressant.
dudson (Anmäl)   24/4 2016
Jäkligt bra! Var schysst man tog en omtitt på denna. Länge sedan sist. Xtremt stämningsfull och otäck amtmosfär filmen igenom. Sen bjuds det på rejält saftig Gore och blodflyte. Sen är en gammal favo skådis med . Ted Vernon. Ska helt klart avnjutas på dvd för bästa bildkvalité.
Dutch (Anmäl)   2/7 2015
Det gick inte riktigt som bovarna tänkt sig och de stöter på flåsande fågelskrämmor.
ziferN (Anmäl)   9/5 2013
Helt ok och bitvis underhållande film som lyckas relativt med de medel att man direkt kastas in i storyn utan onödigt upplägg men filmen var ändå inte så underhållande som den hade kunnat vara. Men jag har dock alltid haft en liten svag punkt för fågelskrämmor i skräckfilmer så det var något positivt men jag satt och väntade på en backstory som jag aldrig fick, kändes lite märkligt eftersom filmen visade samma bild flera gånger. Men tja, helt ok i slutändan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Scarecrows