Scarlet Diva

Originaltitel: Scarlet Diva
Regissör:Asia Argento
Utgivningsår:2000

Om Scarlet Diva:

Anna Battista är 24 år gamal skådespelerska och född i Italien. Hon lever ett hektiskt och självdestruktivt liv som tar henne genom Europa och sedan vidare till amerika. I USA vill hon bli känd artist så att hon kan skriva en semi-biografisk film om sig själv med titeln "Scarlet Diva"...
Se filmen på Plejmo

Asia Argento, Jean Shepard, Herbert Fritsch

Asia Argento

Drama

Italien
Diskussioner om Scarlet Diva  (0 diskussioner)
Kommentarer om Scarlet Diva (10 st)
emmycaution (Anmäl)   23/3 2015
Asia är inte en duktig regissör och hon kan framförallt inte regissera sig själv, för hon är ingen vidare skådis heller.
Dele (Anmäl)   26/8 2014
Hyfsad dekadenthistoria om sökande efter kärlek.
Mistlake (Anmäl)   27/4 2012
Mentalt stört navelskådande från en dam som ju måste ha haft en speciell uppväxt. Dock dras man in i de sjuka förehavandena, och filmen är fängslande. "Underhållande" vore dock fel ord.
Quartz (Anmäl)   14/9 2011
njaha, vissa moments finns där helt klart men det haltar efter halva speltiden och känns upprepande. det är en vilja att bli lycklig och må bra (förresten, stryk det där sista) och flertal möten med idioter som uppenbarligen inte är bra för henne. nånstans på mitten kändes det som en solid 3:a iaf, men som helhet blir det nog ändå inte mer än en stark 2:a.
nikdrum (Anmäl)   8/6 2011
vissa saker hoppar över en generation. i detta fall konsten att göra film. dålig film helt enkelt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Scarlet Diva