Scary Movie

Regissör:Keenen Ivory Wayans
Utgivningsår:2000
Antal betyg:19295 betyg

Om Scary Movie:

Filmen börjar med att en vacker high school-elev mördas och sedan upptäcker en grupp missanpassade tonåringar, alla givetvis spelade av 20- till 30-åringar, att de har en mördare ibland dem. Hjältinnan Cindy Campbell och hennes gäng med korkskallar måste göra allt för att skydda sig från mordgalningen, men också från den påfrestande reportern Gail Hailstrom som inte vill lämna dem ifred.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Keenen Ivory Wayans
År: 2001
Genre: Komedi, Skräck, Science Fiction
Scary Movie 2

Shawn Wayans, Marlon Wayans, Carmen Electra, Shannon Elizabeth, Anna Faris, Rick Ducommun, Jon Abrahams, Cheri Oteri, Lochlyn Munro, Kurt Fuller, Regina Hall, Dave Sheridan, David L Lander, Dan Joffre, Andrea Nemeth, Jayne Trcka, Kelly Coffield Park

Buddy Johnson, Marlon Wayans, Jason Friedberg, Phil Beauman, Shawn Wayans, Aaron Seltzer

Komedi, Skräck, Mysterium

Recension Scary Movie

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Scary Movie är en av modern tids klockrenaste parodier. Här gör man narr av en serie skräckfilmer, gamla som nya, men det ledande temat är en parodi på Scream (1996) och Jag vet vad du gjorde förra sommaren (1997). Dessa två filmer var 90-talets kanske största skräckfilmer och startade karriärer för en rad nya stjärnskott som vi idag ser som superstjärnor.

Recension av Scary Movie - Läs hela!

Med i listor: Medlemmarnas hatfilmer, Parodier
Diskussioner om Scary Movie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Scary Movie (577 st)
Makta (Anmäl)   21:18 26/7
Har blivit för gammal för detta..
Rai (Anmäl)   17/1 2018
Nja, inte så tokig alls...
Filmfantast86 (Anmäl)   12/10 2017
Ganska rolig
Bumbi78 (Anmäl)   3/7 2017
Filmen som återupplivade den då döda parodigenren igen. Otroligt barnsligt, men ändå kul att se om den efter många år. Vissa grejer funkar fortfarande bra.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/7 2016
Såg denna på bio då det begav sig och jag gillar den faktiskt fortfarande. Något mästerverk är det ju inte men den är underhållande och man får sig en hel del skratt. Tycker det är så här en bra parodi ska se ut.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Scary Movie