Scary Stories to Tell in the Dark

Originaltitel: Scary Stories to Tell in the Dark
Regissör:André Øvredal
Utgivningsår:2019

Om Scary Stories to Tell in the Dark:

En grupp tonåringar försöker lösa ett mysterium som involverar en serie fruktansvärda dödsfall i deras lilla hemstad.

Zoe Margaret Colletti, Michael Garza, Gabriel Rush, Dean Norris, Gil Bellows, Lorraine Toussaint, Austin Zajur, Natalie Ganzhorn, Austin Abrams, Kathleen Pollard, Javier Botet, Mark Steger, Jane Moffat, Brandon Knox, Will Carr, Marie Ward, Daniel Gravelle

Guillermo del Toro, Dan Hageman, Kevin Hageman

Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Kanada
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Scary Stories to Tell in the Dark  (0 diskussioner)
Kommentarer om Scary Stories to Tell in the Dark (4 st)
PeterTheW (Anmäl)   23:39 21/8
En svag trea. Småmysig och rätt snygg men inte mycket mer. Fågelskrämman är ballast.
myslas (Anmäl)   22:48 13/8
Med tanke på succén för Stranger Things så är det inte så förvånande att den typen av "pop-skräckisar" har börjat dyka upp på stora duken igen. Jag älskade 90-talsvågen som startade med Scream och som uppväxt på 80-talet så borde det här vara som gjort för mig. Dessutom var jag extra intresserad för att jag gillat Øvredals tidigare filmer. Det här når inte upp till deras nivå men jag kan inte säga att jag blev helt besviken heller. Det är riktigt snyggt gjort och rätt underhållande om än inte särskilt läskigt. Till det negativa får man säga att det hoppas lite lättvindigt till en del slutsatser och slutklämmen är inget vidare. Mer än ok ändå och det räcker till en svag trea.
TheHorrorfan (Anmäl)   19:29 12/8
Intressant handling, och uppfinningsrika karaktärer. Jag gillade den. Svag 4:a.
Jaganatha (Anmäl)   23:30 9/8
Alldeles för mellanmjölkig skräckfilm riktad till en tonårspublik. Manusförfattarna nosar på Vietnamkriget och Richard Nixon som verklighetens monster, men det bildar ingen riktig helhet med historierna om fiktiva monster som rövar bort ungdomar. Lite lätt långtråkig, tyvärr.
Se filmen