School of Rock

Originaltitel: The School of Rock
Regissör:Richard Linklater
Utgivningsår:2003

Om School of Rock:

Den i sina egna ögon gudabenådade rockstjärnan Dewey Finn sparkas från sitt band och sitter med ett berg av skulder och depression. Av en händelse får han ett lärarvikariat för en fjärdeklass på en stel privatskola och Dewey bestämmer sig för att göra rockhjältar av eleverna.
Se filmen på iTunes

År: 2004
Genre: Komedi, Familjefilm, Äventyr, Fantasy
Film nr.: 20101
Hajar som hajar

Joan Cusack, Jack Black, Sarah Silverman, Amy Sedaris, Joey Gaydos Jr, Miranda Cosgrove, Ronbert Tsai, Maryam Hassan, Angelo Massagli, Kevin Alexander Clark, Cole Hawkins, Adam Pascal, Lucas Papaelias, Lucas Babin, Jordan-Claire Green, Mike White (I)

Mike White (I)

Komedi

USA, Tyskland

Recension School of Rock

- Greenleaf sätter betyg 4 och skriver:
Vad får man om man blandar en lektion i rockhistoria, en excentrisk gitarrspelare med starkt självförtroende och en klass barn som har en förvånansvärd talang när det gäller att spela instrument? “School of Rock”. Detta är en varm komedi som handlar om Dewey Finn, en man som gärna vill lyckas i musikbranschen. Detta har han inte haft tur med än. Han blir utkastad från sitt band och när tillfället...

Recension av School of Rock - Läs hela!

Med i listor: Fiktiva musiker
Diskussioner om School of Rock  (0 diskussioner)
Kommentarer om School of Rock (745 st)
myslas (Anmäl)   27/8 2018
Inte en typisk Linklater-film direkt. Det är kul men blir lite väl fånigt ibland.
Filmfantast86 (Anmäl)   14/10 2017
rolig
Jamesa (Anmäl)   17/9 2017
Ok och småtrevlig. Black och barnen gör sina roller bra.
Murvel48 (Anmäl)   15/1 2017
Jack Black var verkligen bra i den här filmen, sista halvtimmen var lite väl klyschig och förutsägbar men det fanns tillräckligt med feel good för en betygstrea.
GinNTonic (Anmäl)   6/1 2017
Alla vuxna karaktärer i den här filmen är totala karikatyrer och mycket till handling finns inte. Därför är det orimligt att bli berörd av den, men det blir jag fan i mig ändå! Mysfilm, och jag har ändå lite svårt för Black Jack.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till School of Rock