Schultze Gets the Blues

Originaltitel: Schultze Gets the Blues
Regissör:Michael Schorr
Utgivningsår:2003

Om Schultze Gets the Blues:

Förtidspensioneringen vid den lokala gruvan förändrar livet för Schultze och hans två kamrater. Till exempel upptäcker han ett helt nytt sätt att spela dragspel på – kreolmusik och polka som möter blues.

Horst Krause, Harald Warmbrunn, Karl Fred Müller

Michael Schorr

Drama, Komedi

Tyskland
Med i listor: Jönköpings Filmfestival 2005, Luleå filmfestival 2005, Skövde Filmfestival 05, Stockholm XIV Competition
Diskussioner om Schultze Gets the Blues  (0 diskussioner)
Kommentarer om Schultze Gets the Blues (16 st)
JimCarrey (Anmäl)   28/11 2012
Mycket rar film
e59 (Anmäl)   18/10 2009
Hur kan någon vilja lägga ut så mycket pengar på att göra en så värdelös film.
ezeikel (Anmäl)   30/4 2009
Helt menigslöst dravel som spelar pä trista fördommar. . Den är för simpelt för all den här rosande kritiken, mer eller mindre hälften av filmen bygger pä att han har en rejäl kagge. När de smä badbyxorna kom fram var det bara att sucka ät förutsägbarheten. Bagdad cafe och Arga män(utan ben) är tvä bra versioner av den här filmen.
Klonkan (Anmäl)   12/1 2008
Snyggt att han lyfter på hatten så ofta.
Lazerliina (Anmäl)   14/11 2007
Trodde det skulle vara mer musik i den. Men ändå bra. Vi köpte den när vi var i tyskland...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Schultze Gets the Blues