Scream

Originaltitel: Scream
Regissör:Wes Craven
Utgivningsår:1996

Om Scream:

Casey väntar på sin pojkvän Steve, som hon under kvällen ska se en skräckfilm tillsammans med. Precis när Casey ska börja poppa popcorn ringer telefonen. Det är inte Steve...
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Scream 2
År: 1997
Genre: Thriller, Skräck, Mysterium
Scream 2
Titel: Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Originaltitel: I Know What You Did Last Summer
Regissör: Jim Gillespie
År: 1997
Genre: Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium
Film nr.: 2041
Jag vet vad du gjorde förra sommaren
Titel: Scream 3
Regissör: Scott Glosserman
År: 2005
Genre: Komedi, Thriller, Skräck
Behind the Mask: The Rise of Leslie Vernon

Neve Campbell, David Arquette, Courteney Cox, Skeet Ulrich, Rose McGowan, Matthew Lillard, Jamie Kennedy, Drew Barrymore, W Earl Brown, Henry Winkler, Joseph Whipp, Lawrence Hecht, David Booth, Roger Jackson (röst)

Kevin Williamson

Kriminalare, Thriller, Skräck, Mysterium

Recension Scream

- FreddyKrueger sätter betyg 3 och skriver:
Scream är en av de sämsta rysare som gjorts enligt mig och alla andra inbitna skräck fans. Kan man ens kalla det för rysare eller skräck, det är mer thriller/rysare. Det är bara nybörjare och töntarna som gillar Scream filmerna. Jag tycker att det var Scream som började trenden med ”New Horror”-skiten som jag avskyr. Det finns många exempel på ”New Horror” som släpps en efter en och alla blir lika...

Recension av Scream - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Kriminalare Top 50, Mysterium Top 50, Skräck Top 50, Startpaket 1, Thriller Top 50
Diskussioner om Scream  (0 diskussioner)
Kommentarer om Scream (484 st)
C12 (Anmäl)   21/4 2018
Fredagen den 13e, del 147. Nu i ett villaområde.
Krissla (Anmäl)   3/2 2018
Bra story, tempo, spännande, intressant, välspelad, lagom mängd komedi. Det här är en film som åldrats väl.
Zingostar (Anmäl)   24/10 2017
En av historiens bästa slasher skräck filmer. Neve Campbell lyser i huvudrollen. Bra historia. Ska du se en skräckis så kolla på denna.
Stygga-Vargen (Anmäl)   29/8 2017
Höjer betyget till 5.
päronanton (Anmäl)   18/6 2017
En väldigt bra rysare! Jag gillar verkligen de här lite äldre rysare, det har en speciel stämning som jag tycker om! En klassiker helt enkelt!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Scream